شهر خبر

چرا صابر کاظمی به تیم ملی والیبال دعوت نشد؟

چرا صابر کاظمی به تیم ملی والیبال دعوت نشد؟

مربی تیم ملی والیبال در مورد عدم حضور صابر کاظمی در اولین اردوی تیم ملی والیبال در سال ۱۴۰۲ توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش مشرق، با پایان لیگ برتر والیبال ایران زمان برگزاری اردوهای تیم ملی مشخص شد و بهروز عطایی ۳۱ بازیکن را به اردو فراخواند تا از ۲۷ فروردین استارت کار زده شود.

در این میان کادر فنی هم با تغییراتی همراه بود و محمود افشاردوست به عنوان مربی به کادر فنی اضافه شد. پیش از این عظیم جزیده مربیگری تیم ملی را برعهده داشت اما با تصمیم عطایی، افشاردوست در کنار علیرضا طلوع‌کیان به عنوان مربی تیم ملی قرار گرفت.

محمود افشاردوست در مورد انتخابش به عنوان مربی تیم ملی گفت: در تمام سال‌هایی که کار مدیریتی می‌کردم، بخش مهمی از کارم فنی بود. از سال ۲۰۱۵ نیز عضو کمیته فنی مربیان آسیا هستم و همیشه در جریان موضوعات فنی بوده‌ام. این بار آقای عطایی به فدراسیون پیشنهاد داد که کمک کنم. عضو خانواده والیبال هستم و در هر بخشی که بتوانم کمک کنم، با افتخار این کار را انجام می‌دهم. امیدوارم این سال سخت را با خیر و خوشی و همراه با نتایج خوب طی کنیم.

او در مورد درخواست تعدادی از بازیکنان ملی‌پوش برای حضور در جام رمضان امارات و تصمیم کادر فنی در این زمینه گفت: هنوز با آقای عطایی و طلوع کیان جلسه‌ای نداشته‌ام و خیلی نمی‌توانم به این سوال جواب بدهم. قطعا آقای عطایی باید در این مورد با فدراسیون صحبت کرده باشد. امیدوارم هر تصمیمی که گرفته می‌شود در نهایت به نفع تیم ملی باشد که بازیکنان بی‌تمرین نباشد و آسیب هم نبینند تا بدون آسیب و با آمادگی بدنی خوبی به اردوی تیم ملی برگردند.

افشاردوست در پاسخ به این سوال که به نظر شما حضور ملی‌پوشان در جام رمضان در آستانه آغاز اردوهای تیم ملی مشکلی ندارد، بیان کرد: آسیب برای هر ورزشکاری وجود دارد و ممکن است در تمرین هم اتفاق بیفتد. از طرفی دور بودن از شرایط بازی هم برای بازیکنان آفت است. بنابراین باید تعادلی در این زمینه ایجاد شود که هم ریکاوری کنند و هم دور از محیط مسابقه و بازی دور نباشند. با توجه به اینکه اردوی تیم ملی از ۲۷ فروردین شروع می‌شود، شاید اگر در مسابقاتی حضور داشته باشند بد نباشد اما باید کاملا مراقب باشند و با شرایط خوبی به اردوی تیم ملی بیایند.

او در مورد عدم دعوت صابر کاظمی به تیم ملی والیبال گفت: آقای عطایی باید در این زمینه صحبت کند و شاید برای شروع اردوها به او احساس نیاز نکرده باشد. صابر کاظمی از بازیکنان خوب والیبال ایران است و سابقه حضور در المپیک را هم دارد. سال گذشته از لیگ ایران جدا شد و به کشور دیگری رفت که سبک و سیاق و سطح متفاوتی با والیبال ایران دارد. تلاشی که یک ورزشکار برای آماده سازی خود انجام می‌دهد یک بحث است و بخش خیلی مهم دیگر هم تصمیم او برای ادامه فعالیت در باشگاه‌های مختلف است. صابر علی‌رغم توان فنی خوب، هنوز به رشد نیاز دارد و بهتر است در جایی والیبال بازی کند که تحت فشار فنی قرار بگیرد. امیدوارم صابر از کویت به یکی از بهترین لیگ‌های والیبال دنیا برود.

منبع: ایسنا