شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#چهارشنبه سوری#کرونا

چهارشنبه‌ سوری ۱۴۰۲ ؛ حدود ۵۰۰ مصدوم در کشور تا ساعت ۱۷ | اولتیماتوم پلیس به متخلفان

سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶

این گزارش تکمیل می‌شود

شب آخرین چهارشنبه سال یا همان چهارشنبه سوری در حالی آغاز شده که بر خلاف دو سه سال اخیر دیگر خبری از کرونا نیست و همین موضوع نگرانی‌ها از احتمال افزایش آسیب‌دیدگی‌ها را افزایش داده است. نگرانی‌هایی که پلیس، اورژانس، آتش‌نشانی و ... را مجبور به اتخاذ تمهیدات ویژه برای مقابله با این حوادث کرده است، حوا

چهارشنبه سوری

به گزارش همشهری آنلاین، آماده‌باش تمامی دستگاه‌های امدادی و انتظامی مانند پلیس، اورژانس، آتش‌نشانی و ... برای چهارشنبه‌سوری از صبح امروز آغاز شده و همه در تلاشند تا شب آخرین چهارشنبه سال با کمترین خساراتی جانی و مالی به پایان برسد، چهارشنبه سوری که سال‌هاست از آنچه که در فرهنگ ایرانیان باستان وجود داشته فاصله گرفته و نامش با انفجار و صدای ترقه و دود و آژیر عجین شده است.

۱۶:۳۰ - صالح طبری در تازه‌ترین گزارش خود از حوادث چهارشنبه سوری در استان تهران به ایسنا گفت: آمار تجمعی مرکز اورژانس تهران تا ساعت ۱۶ امروز نشان می‌دهد که در مجموع از ابتدای اسفند ماه تا به این ساعت هفت تن در این حوادث جان خود را از دست داده‌اند. ۱۰۳ نفر نیز دچار مصدومیت شده‌اند که ۲۱ نفر همچنان در بیمارستان هستند و یک نفر از آنان نیز در بخش مراقبت‌های ویژه است.

وی با بیان اینکه ۶۸ نفر درمان و از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند، گفت: ۱۴ نفر نیز خدمات درمانی را درمحل دریافت کرده‌اند.

رئیس مرکز اورژانس تهران از ۱۹ مورد قطع عضو درپی حوادث چهارشنبه سوری در استان تهران خبر داد و گفت: آسیب به چشم با ۴۲ مورد و سوختگی با ۳۹ مورد جزو مواردی است که مصدومان به یک یا چند مورد آن دچار شده‌اند.

به گفته صالح طبری، تکنسین‌های اورژانس تهران در این شب از آماده‌باش کامل برخوردار است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حادثه‌دیدگان امدادرسانی شود.

۱۷:۳۰ - وی آخرین مصدومان را ۱۲۸ مورد اعلام کرد و گفت: قطع عضو با ۱۹ مورد، آسیب به چشم با ۵۱ مورد و سوختگی با ۵۲ مورد جزو بیشترین آسیب‌های وارد شده به مصدومان در استان تهران تا ساعت ۱۷ است.

۱۷:۴۵ - جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور، گزارشی از وضعیت مصدومان چهارشنبه سوری در سراسر کشور را تا ساعت ۱۷ تشریح کرد و به ایسنا، گفت: تجمیع آمارهای استانی از ابتدای اسفند تا ساعت ۱۷ نشان می‌دهد که حدود ۵۰۰ نفر در سراسر کشور دچار مصدومیت شده‌اند. از این تعداد ۸۸ تن در بیمارستان بستری و شش تن در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر هستند.

وی با بیان اینکه ۳۶۸ تن نیز درمان و ترخیص شده‌اند، گفت: متاسفانه ۶۰ مورد قطع عضو، ۱۳۳ مورد آسیب به چشم  و ۱۸۶ مورد سوختگی در کشور داشتیم. استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی هم به ترتیب با ۱۳۵، ۶۸ و ۲۷ مورد دارای بیشترین مصدومان در کشور هستند.

پلیس هم برای متخلفان خط و نشان کشید؛ مرکز اطلاع رسانی فراجا با اطلاعیه‌ای از برخورد با متخلفان خبر داد و تاکید کرد که «پلیس در عین حال که با شادی و شادمانی اجتماعی مخالف نیست اما وظیفه ذاتی‌اش است تا در صورت برهم خوردن نظم و آرامش عمومی وارد میدان شود.» سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز از توقیف خودروها و موتورسیکلت‌های متخلف در چهارشنبه‌سوری خبر داده است.

تکمیل می شود