شهر خبر

پاسخ جالب بیل گیتس به پرسش هوش مصنوعی

پاسخ جالب بیل گیتس به پرسش هوش مصنوعی

فردای اقتصاد: ظهور محصولات چت، مبتنی بر هوش مصنوعی مانند چت جی‌پی‌تی، بسیاری از افراد را متعجب کرده و این پرسش را مطرح کرده است که هوش مصنوعی در حال حاضر چه نوع وظایفی را به خوبی انسان‌ها انجام می‌دهد.

اکنون می‌توانید «مصاحبه با بیل گیتس» را هم به فهرست این کارها اضافه کنید. به تازگی، این بنیانگذار میلیاردر شرکت مایکروسافت با ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، در نشستی  به پرسش‌های مطرح شده توسط یک ربات چت هوش مصنوعی پاسخ دادند.

در ویدئویی که ماه گذشته از سوی دفتر سوناک در یوتیوب ارسال شد، این رهبر بریتانیا پرسش‌هایی را که توسط هوش مصنوعی مطرح شده بود برای گیتس خواند، از جمله سوالی که در آن پرسیده شد که بیل‌گیتس میلیاردر در صورتی که "به گذشته برگردد" به بیل گیتس جوان چه توصیه‌ای می‌کند.

گیتس با ابراز تاسف از اینکه در جوانی معتاد به کارش بود، پاسخ داد: «من به نوعی بیش از حد فشرده کار می‌کردم. "من به تعطیلات آخر هفته اعتقاد نداشتم. من اصلا به تعطیلات اعتقادی نداشتم.»

در حالی که فشردگی اولیه کار گیتس ممکن است به او کمک کرده باشد که مایکروسافت را به یک غول فناوری چند میلیارد دلاری تبدیل کند - که طبق گفته فوربس، در حال حاضر دارایی خالص آن 105.2 میلیارد دلار است - او گفت که این امر او را به عنوان یک رهبر تیم از نظر اجتماعی در موقعیت بدی قرار داده است.

او گفت: «من نگاه بسیار محدودی به سبک کار و سبک صحبت کردن با دیگران داشتم.»

گیتس در مصاحبه‌های گذشته خود نیز گفته است که به گیتس جوان‌تر می‌گوید که به عنوان یک مسافر «خیلی بخواند» و «در دنیای در حال توسعه جستجو کند». این میلیاردر همچنین در مورد درونگرایی خود در دوران جوانی بسیار شفاف بوده است و در جلسه سال ۲۰۱۹ Reddit «از من بپرس»، خود را «از نظر اجتماعی ناتوان» نامید.

شدت این ویژگی‌های گیتس باعث شد که او در سال‌های اولیه راه‌اندازی مایکروسافت به عنوان یک رئیس دشوار برای کار کردن شهرت پیدا کند. او قبلاً اعتراف کرده بود که رئیسی بود که گاهی اوقات با کارمندان تند صحبت می‌کرد و رفتار او بازتاب استانداردهای بالایی بود که برای همه از جمله خودش داشت.

گیتس در سال 2020 در پادکست «Armchair Expert» گفت: «من هرگز از [کارمندان مایکروسافت] نخواستم که سخت‌تر از خودم  کار کنند، یا در برابر اشتباهاتشان سخت‌تر پاسخگو باشند. این دلیلی برای بخشش آن رفتار نیست اما نشان می‌دهد که شما از چه فضایی آمده‌اید، که حداقل ارزش‌های خود را مطرح می‌کنید و سعی می‌کنید همه را مانند خودتان سخت‌گیر کنید.»

او به سوناک گفت، در نهایت، گیتس باید یاد می گرفت که کار خود را سبک کند – به خصوص با رشد مایکروسافت.

گیتس گفت: «برای گروه کوچک و اولیه مایکروسافت، این مشکلی نداشت. اما، وقتی بزرگ‌تر شدیم، باید متوجه می‌شدم که، خوب، وقتی تیم‌های فروش را وارد می‌کنید، وقتی افراد با خانواده را وارد می‌کنید، باید به موضوع سبک کردن فشار کاری فکر کنید. این یک کار بسیار طولانی مدت است».

او افز.د: « اگر گیتس عاقل‌تر می‌توانست به گذشته برگردد و چیزی را تغییر دهد، به خود کمک می‌کرد تا کمی زودتر متوجه این موضوع شود.»

منبع: CNBC

نویسنده: تام هادلستون

مترجم: شادی آذری حمیدیان