شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قلعه‌نویی#ایران#تیم ملی#بازیکنان

قلعه‌نویی تکلیف چند بازیکن سرشناس تیم ملی را مشخص می‌کند | اولین برخورد چکشی ژنرال در راه است؟

سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲

تعدادی از بازیکنان تیم ملی بیشتر تمایل داشتند تا جواد نکونام سرمربی ایران شود.

تیم ملی ایران

به گزارش همشهری آنلاین انتخاب امیر قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی جدید تیم‌ملی شاید فوتبال ملی ما را از بلاتکلیفی خارج کرد، اما این مربی باتجربه در آستانه ۶۰‌سالگی چالش‌های زیادی را برای حضور روی نیمکت تیم ایران خواهد داشت. قلعه‌نویی اگرچه مدتی پیش که نام ۷ مربی ایرانی به‌عنوان کاندیداهای نشستن روی نیمکت تیم ایران اعلام شد، با انتشار بیانیه‌ای انصراف داد اما ظاهرا قلبا دوست نداشت این فرصت طلایی را از دست بدهد و از دومین حضور در جام ملت‌های آسیا به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی محروم شود. در روزهای گذشته رایزنی‌های پشت‌پرده زیادی از سوی افراد مختلف صورت گرفت تا نفرات مدنظر خود را روی نیمکت تیم ایران بنشانند. از طرفی برخی به‌دنبال مربی خارجی بودند و از سوی دیگر تعدادی از مربیان ایران و اطرافیان‌شان به‌دنبال این بودند که گزینه خود را به نیمکت یوزها نزدیک کنند.

درنهایت مهدی تاج و سایر مدیران فدراسیون به این نتیجه رسیدند که قلعه‌نویی هدایت تیم ایران در جام‌ملت‌ها را برعهده داشته باشد، اما حالا پس از اینکه او روی نیمکت تیم ایران نشست باید دید در نخستین گام چه نفراتی را به نخستین اردوی تیم برای فیفادی پیش‌رو دعوت خواهد کرد و چه تغییراتی را در تیمش ایجاد می‌کند.

براساس اطلاعات تعدادی از بازیکنان تیم ملی که بعضا باسابقه و قدیمی هم هستند به‌دنبال این بودند تا جواد نکونام به صندلی داغ این تیم برسد و در این مسیر تلاش زیادی نیز انجام دادند. حالا قلعه‌نویی باید تصمیم بگیرد که چگونه با آنها تعامل کند و آیا به‌دنبال حذف کامل آنها خواهد بود یا سناریوی دیگری را در ذهن دارد. او سه راه پیش‌رو دارد؛ یا باید با آنها تعامل کرده و درصورتی‌که به همه آنها احساس نیاز کند و برای اینکه فضای تیم‌ملی به‌هم نریزد مشکلاتش با آنها را حل کرده و همچنان آنها را در تیم نگه دارد. راه بعدی حذف برخی از آنها خواهد بود تا سایرین متوجه شوند که ژنرال با کسی شوخی ندارد و راه سوم هم حذف همه آنهاست که شاید این سومی بسیار سختگیرانه باشد و باعث جنجالی تازه در تیم شود.