شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#تهران#بورس تهران#بازار سرمایه

اهداف تکنیکالی شاخص بورس در ۱۴۰۲

اهداف تکنیکالی شاخص بورس در ۱۴۰۲

فردای اقتصاد: در برنامه شمارش معکوس سه‌شنبه همراه با شاهرخ شریعتی، کارشناس ارشد بازار سرمایه به برررسی تکنیکالی بورس تهران پرداختیم. وی در ابتدا به بررسی تکنیکالی روند قیمت به درآمد و قیمت به فروش بورس تهران پرداخت و اعتقاد داشت: نسبت p/e ttm در محدوده ۷.۷۵ قرار دارد که میانگین مناسبی برای بازار سهام است. از سوی دیگر نسبت قیمت به فروش نیز در محدوده میانگین تاریخی خود قرار دارد.

شریعتی در ادامه شاخص صنایع مختلف بازار سرمایه را مورد بررسی قرار دارد و تاکید داشت: در گروه بانکی روند کاهشی میان‌مدت شاخص این صنعت شکسته شده و به نظر می‌رسد موج انگیزشی بلندی در انتظار شاخص این گروه است که می‌توان به پس‌گیری سقف تاریخی خود امیدوار باشد. بنابراین این گروه یکی از صنایع کم ریسک بورس در سال آینده برای سهامداران است و می‌توان به عنوان یکی از صنایع پیشتاز در بورس ۱۴۰۲ مورد اقبال قرار بگیرد.

او همچنین در رابطه با وضعیت تکنیکالی شاخص‌های اصلی بازار سهام گفت: الگوی روند افزایشی در شاخص کل تشکیل شده است و این انتظار وجود دارد که این شاخص سقف قبلی خود را در ظرف زمانی مشخص مجددا فتح کند و افزایش نسبی میانگین ارزش معاملات در روزهای اخیر نیز این موضوع را تایید می‌کند؛ اما در شاخص هم‌وزن پس از موج صعودی بلند و پرشتاب خود باید انتظار کاهش سرعت رشد و استراحت مقطعی را داشت و به نظر می‌رسد ایجاد روند پرقدرت شاخص کل هم‌وزن در گرو ورود جریان پول به بازار سهام است.