شهرخبر

اسماعیلی: حضور ۲۸ کشور خارجی برای مسابقه نوروز مایه افتخار است

اسماعیلی: حضور 28 کشور خارجی برای مسابقه نوروز مایه افتخار است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حضور ۲۸ کشور مایه افتخار است و امیدواریم سال آینده با زمان بیشتر شاهد فعالیت‌های بیشتر بانوان و ثبت این رویداد در تقویم باشیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه مراسم نوروز گفت: اتفاق مهمی در این مدت رخ داد دوستان ما در وزارت ورزش تلاش کردند این مسابقات برگزار شود و به همه کسانی که در برگزاری این مسابقات همکاری داشتند خدا قوت می‌گویم. حضور 28 کشور مایه افتخار است و امیدواریم سال آینده با زمان بیشتر شاهد فعالیت های بیشتر بانوان و ثبت این رویداد در تقویم باشیم.

وی افزود: برگزاری این مسابقات رویداد ورزشی بود اما مهمتر از آن در حوزه فعالیت اجتماعی بانوان بود. ما مفتخریم در انقلاب اسلامی بسیاری از گزاره های متناقض نما را حل کنیم. نگاهی به صورت سنتی وجود دارد که حضور اجتماعی ضرورت اقلیتی دارد و نگاه دوم زن و دختران ما را به بریدن و جدا شدن از سنت و ریشه های خودش سوق می دهد و آنها بدون توجه به گذشته خودشان به ایفای کار بپردازند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی و رهبران بزرگ ما راه حل سوم را ارائه کرده و بانوان ما یک همسر مهربان مادر بزرگ و مدیریت قوی در فعالیت های اجتماعی حضور پیدا می کنند. فعالیت بانوان در چند سال گذشته ادعای ما را ثابت می کند. آنها  در عرصه فعالیت های اجتماعی جلوتر از مردان مشغول فعالیت هستند. در این چند سال اخیر تفکر خطرناک افراطی مثل داعش را شاهد بودین و غربی ها تلاش می کردند با این تفکر متحجرانه به دنیا معرفی شود و دوست ندارند در فعالیت های سیاسی فرهنگی و اجتماعی فعالیت داشته باشند چراکه براساس تفکر آنها زنان باید از ارزش ها جدا شوند. برگزاری این مسابقات در این شرایط جای بسی افتخار است.

وی اضافه کرد: نکته بعدی بانوان و دختران ورزشکار افتخار می آفرینند و در بازی‌های آسیایی و المپیک نگاه می اندازیم گوشه چشمی به دختران دارند و به توانمندی دختران فکر می کنیم. در بازی های آسیایی مدال کسب کرده اند و در حوزه ورزش برای عموم مردم قابل درک است و بدخواهان ایران را عصبانی کرده است و ما می‌گوئیم از این موفقیت بانوان بمیرید.

انتهای پیام/