شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عربستان#زلزله#جهان اسلام

ابوشریف: توافق ایران و عربستان زلزله بزرگی در منطقه ایجاد کرد

ابوشریف: توافق ایران و عربستان زلزله بزرگی در منطقه ایجاد کرد

ایسنا نوشت: نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: توافق ایران و عربستان تاثیر زیادی در منطقه داشته و به دنبال آن تاثیر منفی بر رژیم صهیونیستی، در واقع کنار هم قرار گرفتن ایران و عربستان بر قدرت جهان اسلام می‌افزاید.

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در نشست هماهنگی و برنامه ریزی برای مراسم راهپیمایی روز قدس با اشاره به تلاش نتانیاهو برای تسلط بر قوه قضاییه و بروز اختلاف شدید در جامعه صهیونیستی بر سر این مساله اظهار کرد: تداوم این اختلافات موجب فروپاشی این نظام خواهد شد.

وی ادامه داد: مقاومت در فلسطین طرفدار بیشتری پیدا کرده و گسترده شده است. ۲۰ درصد جامعه صهیونیست ها را فلسطینیان تشکیل می‌دهند که اینها خطری برای این رژیم هستند و اگر درگیری بین فلسطینیان و صهیونیست ها رخ دهد، برای رژیم صهیونیستی دردسرساز خواهد بود.
ابوشریف درباره پیامدهای مهم توافق ایران و عربستان افزود: از ایران می خواهم این توافق را حفظ کند، چون تاثیر زیادی در منطقه و فلسطین و تاثیر منفی بر اسراییل خواهد داشت. این توافق از سوی چین که یک قدرت جهانی است مورد حمایت واقع شده و می تواند نفوذ چین را در منطقه افزایش دهد.
وی تاکید کرد: عربستان تاثیر زیادی بر اهل سنت دارد و ایران هم تاثیر زیادی بر شیعیان دارد و دو کشور دو قدرت در منطقه هستند و کنار هم قرار گرفتن آنها به قدرت جهان اسلام می افزاید. این توافق یک زلزله بزرگی در منطقه ایجاد کرد و حفظ آن اهمیت زیادی دارد.

310310