شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#سیستان#سیستان و بلوچستان

مصوبات بودجه‌ای مجلس برای توسعه سیستان و بلوچستان

مصوبات بودجه‌ای مجلس برای توسعه سیستان و بلوچستان

عضو کمیسیون تلفیق بودجه از اختصاص مازاد درآمد حقوق گمرکی خودروهای وارداتی برای توسعه زیر ساخت‌های روستاها خبر داد.

اسماعیل حسین‌زهی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1402 در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به مصوبات بودجه‌ای مجلس گفت: اکثر روستا‌های کشور مناطق محروم کشور به ویژه در سیستان و بلوچستان فاقد زیر ساخت مناسب هستند و اعتبارات فعلی بنیاد مسکن و دهیاری‌ها متناسب با توسعه زیر‌ساخت‌های روستا‌ها نیست.

وی افزود: توسعه و تکمیل زیر ساخت روستا‌ها نیاز به اعتبار کافی دارد که مجلس در بودجه سال آینده توجه ویژه‌ای به بحث اعتبارات برای توجه به روستا‌ها کرده است.

نماینده خاش در مجلس ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده مجلس با اختصاص 3 هزار میلیارد تومان مازاد درآمد ورودی و گمرکی خودروهای وارداتی با هدف افزایش خدمات رسانی به مردم در قالب اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با تخصیص 100 درصدی در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موافقت کرد.

حسین‌زهی با اشاره به دیگر مصوبه مجلس گفت: علاوه بر این نمایندگان تصویب کردند که سرانه گاز رسانی به روستا‌های کوهستانی و صعب‌العبور موافقت کردند که به دنبال این مصوبه سال آینده شاهد گازرسانی به مناطق زیادی در استان سیستان و بلوچستان خواهیم بود و این موضوع رشد و توسعه استان را در پی خواهد داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین با اشاره به مصوبه دیگر نمایندگان برای رشد و توسعه استان سیستان و بلوچستان، گفت: نمایندگان  همچنین اعتبار مناسبی جهت احداث و تکمیل طرح‌های نیمه تمام مهار و تامین آب‌های کشور و همچنین با اولویت استان‌های گرمسیری و سردسیری و همچنین اولویت آبرسانی به استان سیستان و بلوچستان در لایحه بودجه سال آینده موافقت کردند.

نماینده خاش در مجلس با بیان اینکه با این مصوبات مجلس در سال آینده شاهد رشد و توسعه روستا‌ها و به ویژه استان سیستان و بلوچستان خواهیم بود، گفت: بعضا در برخی از شهرهای این استان شاهد قطعی گاز  و شاهد صف‌های طویل دریافت کپسول گاز بودیم اما با تصویب و اجرای این مصوبات در سال آینده دیگر شاهد این وضعیت نخواهیم بود.

انتهای‌ پیام/