شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#نیروی دریایی

تجهیز نیروی دریایی سپاه به شناور تندروی ذوالفقار+ عکس

طول شناور ذوالفقار در حدود 16 متر، پهنای بدنه حدود 4 متر، ارتفاع ستون یک متر، بارگیری استاندارد 14 تُن بوده که با دارابودن دو موتور دیزلی دارای سرعت در حدود 52 گره دریایی معادل 97 کیلومتر بر ساعت است.
تجهیز نیروی دریایی سپاه به شناور تندروی ذوالفقار+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتمادآنلاین، در نهایت با انتشار تصاویر باکیفیت از شناور پدافندی ذوالفقار٬ می‌توان با اطمینان گفت که این شناور حامل ۴ فروند موشک نواب است که در چهار سیلوی مجزا قرار دارند. (لذا فرضیه پیشتر مطرح شده مبنی بر دریچه‌های مستطیلی شکل و حمل تعداد بیشتری موشک کنار گذاشته میشود.)

استفاده از بلوکی متشکل از چهار سیلو در شناور کلاس شهید سلیمانی نیز دیده شده. درواقع کلاس شهید سلیمانی چهار بلوک از این نوع را حمل میکند که در مجموع ۱۶ موشک نواب (۴*۴) در اختیار دارد.

پپپ

طول شناور ذوالفقار  در حدود 16 متر، پهنای بدنه حدود 4 متر، ارتفاع ستون یک متر، بارگیری استاندارد 14 تُن بوده که با دارابودن دو موتور دیزلی دارای سرعت در حدود 52 گره دریایی معادل 97 کیلومتر بر ساعت است.

بُرد عملیاتی  ذوالفقار 320 مایل دریایی معادل حدود 576 کیلومتر است. ذوالفقار به دو تیربار 12.7 میلیمتری در عقب و جلو و موشک ضد کشتی کوثر با برد 25 کیلومتر مجهز شده‌است.

البته شناور تندروی ذوالفقار به موشک‌هاى کوثر در نسل قدیم و نصر1 در نسل جدید مجهز شده است. شناور ذوالفقار قابلیت نصب تیربارهای 12.7 و 23 میلیمتری و همچنین راکت‌های 107 و 122 میلیمتری بسته به نیاز یگان رزمی را دارد. این شناور که به پیشرفته ترین تجهیزات الکترونیک، مخابراتی و اپتیکی مجهز است، دارای سرعت و قدرت مانور قابل توجهی است و طراحی آن بر اساس شرایط آب و هوایی و ویژگی‌های خلیج فارس انجام شده است.

این شناور تندرو همچنین قابلیت حمل سه نفر خدمه را دارد. رادار جستجوگر این قایق نیز از نوع سطحی بوده و از حداقل بُرد 30 کیلومتری برخوردار است.

گفتنی است ۹۵ قایق تندرو و موشک‌انداز به نیروی دریایی سپاه تحویل داده شد.