شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#وزیر خارجه

فیصل بن فرحان: به دنبال راه حل سیاسی برای حل بحران اوکراین هستیم

فیصل بن فرحان: به دنبال راه حل سیاسی برای حل بحران اوکراین هستیم

وزیر خارجه سعودی اعلام کرد که کشورش به دنبال پیدا کردن راه‎‌حل سیاسی برای پایان دادن به بحران اوکراین است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط» به سفر اخیر خود به روسیه و اوکراین و میانجیگری ریاض برای حل بحران اوکراین اشاره کرد و گفت که «ما آماده بودیم و هنوز هم هستیم که برای دستیابی به یک راه حل سیاسی که به بحران اوکراین پایان می‌دهد، جنگ را متوقف می کند و جان انسان‌ها را نجات می دهد، با دو کشور همکاری کنیم».

بن فرحان افزود: «با تلاش‌های محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان، قرارداد تبادل زندانیان بین دو طرف تکمیل شد که در نتیجه آن، شهروندان ده کشور به کشورهایشان بازگشتند».

وی با بیان اینکه عربستان بر اهمیت تامین نیازهای فوری بشردوستانه که تحت تاثیر ادامه جنگ قرار گرفته است، تأکید دارد، خاطرنشان کرد که «کمک‌های بشردوستانه ریاض به اوکراین در پاسخ به این امر بوده است».

وزیر امور خارجه عربستان تصریح کرد: «این وضعیت مستلزم این است که هر دو طرف و جامعه بین المللی از تشدید درگیری‌ها که به دو کشور و امنیت اروپا آسیب زده و سطح همکاری های بین المللی را تضعیف کرده است، متوقف کنند».

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان اوایل اسفندماه جاری به کی‌یف رفت و با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دیدار و گفتگو کرد.

گفته می‌شود که وزیر خارجه سعودی به کی‌یف پیشنهاد کمک 410 میلیون دلاری داده است.

انتهای پیام