شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#بورس#بورس تهران

لزوم توجه سهامداران به بازارهای جهانی

همراه با مصطفی مصری‌پور کارشناس بازار سرمایه و حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل
لزوم توجه سهامداران به بازارهای جهانی

بورس تهران در روز یکشنبه و در ادامه معاملات پرعرضه‌ای که از نیمه روز گذشته آغاز شد، با فشار فروش نسبتا زیادی کار خود را آغاز کرد و برای دومین روز متوالی به ریزش قیمت دلار در بازار آزاد واکنش منفی نشان داد. شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری با کاهش ۱.۸۵ درصدی، بار دیگر کانال ۱.۸ میلیون واحدی را از دست داد و در محدوده ۱.۷۸۳ میلیون واحدی قرار گرفت. در سمت دیگر شاخص هم‌وزن نیز که روز گذشته توانسته بود برخلاف شاخص کل، بازدهی مثبتی را به ثبت برساند، امروز با کاهش ۱.۷۵ درصدی همراه شد.

ارزش معاملات خرد سهام که روزگذشته را در کانال ۹ هزار میلیارد تومانی به پایان رسانده بود با یک افت محسوس به کانال ۶ هزار میلیارد تومانی سقوط کرد و در نهایت عدد ۶۸۹۸ میلیارد تومانی را به ثبت رساند.  امروز همچنین شاهد ادامه خروج  پول اشخاص حقیقی از بازار سهام بودیم و حدود ۹۶۱ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد.

در زنگ پایان امروز همراه با مصطفی مصری‌پور، کارشناس بازار سرمایه، به بررسی روند فعلی بورس، مولفه‌های تاثیرگذار و چشم انداز آتیپرداختیم.

در بخش دوم برنامه نیز همراه با حسین شیبانی، کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل به بررسی بازارهای جهانی و مهم‌ترین تحولات آن در هفته گذشته پرداختیم.