شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق

۲۲ داعشی در عراق کشته شدند

​۲۲ تروریست داعش از جمله چند سرکرده آن در یک عملیات در استان الانبار عراق کشته شدند.
 ۲۲ داعشی در عراق کشته شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، عبد الوهاب الساعدی روز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی، اظهار داشت: فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور انجام عملیاتی منحصر به فرد را در شمال منطقه «الرطبه» در استان الأنبار صادر کرد و پس از تکمیل داده‌های دستگاه اطلاعات، برای اجرای چنین عملیاتی برنامه ریزی شد.

وی گفت: این عملیات در ۲ مرحله انجام شد و انتقال نیروها و تجهیزات به مدت ۶ ساعت به طول انجامید و بخشی از نیروها با عملیات هلی‌برن به منطقه منتقل شدند.

الساعدی ادامه داد: منطقه عملیات صعب العبور و دسترسی به آن دشوار بود و علاوه بر این عناصر داعش نیز کمربند انتحاری بر تن داشتند.

این مقام عراقی گزارش داد: ۲۲ تروریست از جمله چند سرکرده سرشناس آنها در این عملیات به هلاکت رسیدند و این عملیات همچنان ادامه دارد.

الساعدی اظهار داشت: این عملیات محرمانه بود و با مشارکت دستگاه اطلاعات و دستگاه مقابله با تروریسم انجام شد.

نیروهای عراقی در روزهای اخیر تمرکز قابل توجهی بر فعالیت‌های اطلاعاتی و عملیاتی فوری با پشتیبانی حملات هوایی علیه تروریست‌ها در استان‌هایی مانند دیالی، کرکوک، نینوا، صلاح الدین و الانبار کرده‌اند؛ مناطقی که همچنان برای امنیت ملی عراق با فعالیت‌های خونبار گاه به گاه از سوی هسته‌های پراکنده داعشی، نقاط داغ و پرخطر به شمار می‌آید.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده و خفته این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد فعال هستند.

گرچه کارشناسان امنیتی عراق اعتقاد دارند که تروریست‌های داعش در این مرحله همانند گذشته توانمندی و نیروی کافی برای سلطه بر زمین و اشغال قلمرو ندارند و بیشتر برای تبلیغات رسانه‌ای دست به این حملات می‌زنند، اما در عین حال این حملات نگرانی‌های جدی در عراق به دنبال داشته است.