شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#بازار سرمایه
در گفت‌وگو با ایبِنا مطرح شد؛

بازار سرمایه جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار ارز به بورس

یک کارشناس بازار‌های مالی گفت: بازار سرمایه با توجه ارزندگی بالای سهام و عقب ماندن از دیگر بازار‌ها به بازار جذابی تبدیل شده است.

حمیدرضا جیهانی؛ کارشناس ارشد بازار‌های مالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به اخبار مثبتی که منجر به کاهش نرخ‌ها در بازار ارز شده است، اظهار کرد: ریزش قیمت دلار از قله ۶۰ هزار تومان به کمتر از ۴۵ هزار تومان با شروع به کار مرکز مبادله ایران کلید خورد و پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که نرخ این اسکناس وارد کانال ۴۰ هزار تومان هم خواهد شد.

 

وی با تاکید براینکه از ۱۰ روز گذشته با تقویت مرکز مبادله ایران و تامین نیاز‌های ارزی مردم و تجار شاهد روند مثبتی در افت قیمت‌ها در بازار هستیم، ادامه داد: روند کاهشی قیمت‌ها در حالی ادامه دارد که اخبار مثبت بین‌المللی مانند آزادسازی ۵۰۰ میلیون دلار از منابع بلوکه شده ایران در عراق و توافقات ایران و عربستان و همچنین ورود درهم به بازار که ناشی از توافقات پکن، ایران و امارات است؛ تاثیر بسزایی در تندتر شدن شیب نزولی قیمت‌ها در بازار ارز دارد.

 

این کارشناس ارشد بازار‌های مالی تاکید کرد: برداشته شدن محدودیت خرید و فروش ارز در صرافی‌ها و همچنین عرضه ارز پتروشیمی‌ها و معدنی‌ها در مرکز مبادله، آن هم با مکانیزم عرضه و تقاضا نیز در افت نرخ ارز موثر بوده است.

 

جیهانی همچنین با اشاره به جذابیت بازار سرمایه به دنبال افت قیمت‌ها در بازار ارز گفت: در حال حاضر بازار سرمایه با توجه ارزندگی بالای سهام و عقب ماندن از دیگر بازار‌ها به بازار جذابی تبدیل شده که می‌تواند میزبان متقاضیان بسیاری باشد.

 

به گفته او، بازار سرمایه به واسطه مولد بودن نقش مهمی در رشد اقتصاد و افزایش اشتغالزایی دارد که خوشبختانه زمینه رشد آن فراهم شده است و با توجه به خروج سرمایه‌ها از بازار ارز و طلا در حال حاضر بهترین بازار برای سرمایه گذاری و مقصد نقدینگی خارج شده از سایر بازارها خواهد بود.