شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#معاون اول#تحریم#انسانی#قوه قضاییه

معاون اول قوه‌قضاییه اعلام کرد؛

آمادگی ایران برای توسعه همکاری قضایی با شانگهای

عدالت با اعمال تحریم و زورگویی برخی کشورها منافات دارد

معاون اول قوه قضاییه در اجلاس قضایی شانگ‌های گفت: عدالت آن چیزی نیست که برخی قدرت‌های مستد می‌گویند، عدالت تضمین حقوق انسانی افراد است که با اعمال تحریم و زورگویی برخی کشورها منافات دارد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق روز شنبه در ابتدای نشست روز دوم اجلاس قضایی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای اظهارداشت: مراحل عضویت کامل ایران در سازمان شانگهای در حال انجام است و با تصویب آن در مجلس شورای اسلامی این اقدام در شرف نهایی شدن است.

وی افزود: ما معتقدیم سازمان همکاری‌های شانگهای ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه همکاری میان اعضا و مقابله با اقدامات غیرقانونی و زورگویانه برخی از دولت‌های مستبد دارد و گسترش عدالت و ایستادگی در مقابل اقدامات زورگویانه برخی از دولت‌ها باید در دستور کار سازمان باشد.

مصدق تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورها که بیشترین آسیب را از تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا دیده است، اعلام می‌کند که عدالت آن چیزی نیست که دولت‌های زورگو می‌گویند بلکه عدالت حقوق برابر همه انسان‌ها را در بر می‌گیرد؛ بنابراین ضمن تاکید بر ضرورت ایستادگی در مقابل اقدامات زورگویانه برخی از دولت‌ها تاکید می‌کنیم که جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا هرگونه همکاری قضایی با سازمان شانگهای در موضوعات مقابله با تروریسم قاچاق مواد مخدر را توسعه دهد.