شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#زلزله#حلب#بمباران

چرا رژیم صهیونیستی به فرودگاه حلب حمله کرد؟

عصبانیت رژیم شکسته خورده صهیونیستی

بمب افکن های رژیم صهیونیستی برای دومین بار پس از زلزله ۱۷ بهمن ماه ، اقدام به بمباران اهدافی در این کشور کردند که این بار فرودگاه شهر حلب مورد جنایت های کینه توزانه صهیونیست ها قرار گرفت.

به گزارش مشرق، بمب افکن های دشمن صهیونیستی بامداد سه شنبه از سمت دریای مدیترانه در غرب لاذقیه، باند فرودگاه بین‌المللی حلب را هدف حمله هوایی قرار دادند و خسارت های زیادی به آن وارد کردند که در اثر آن، فعالیت‌های این فرودگاه متوقف و به دو فرودگاه دمشق و لاذقیه منتقل شد.

منابع خبری همچنین اعلام کردند که پایگاه هوایی نظامی «النیرب» که در نزدیکی فرودگاه بین المللی حلب است نیز هدف حملات بمب افکن های رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌ است.

برخی منابع غربی – عربی بدون اشاره به هدف قرار گرفتن فرودگاه بین المللی حلب که کاربرد مسافری و باربری دارد، در راستای منافع صهیونیست ها مدعی شدند که در این حمله، پایگاه‌های نظامی وابسته به دولت سوریه در حلب و اطراف آن هدف قرار گرفته است.

بمب افکن های رژیم صهیونیستی ۳۰ بهمن ماه نیز چندین منطقه در دمشق و اطراف دمشق و جنوب سوریه را هدف حملات هوایی تجاوزکارانه خود قرار دادند که در اثر آن شماری از سوری ها که اکثر آنها غیرنظامی بودند به شهادت رسیده و تعدادی دیگری نیز مجروح شدند.

چرا رژیم صهیونیستی به فرودگاه حلب حمله کرد؟

این اقدام جنایتکارانه بمب افکن های رژیم صهیونیستی در سوریه دومین تهاجم پس از زلزله مهیب شمال غرب این کشور در ۱۷ بهمن است و دلیل آن عصبانیت مقامات تل آویو از سرازیر شدن کمک های دیگر کشورها به سوریه و شکسته شدن تحریم های ظالمانه آنها از سوی آمریکا و دیگر کشورهای غربی بود.

زلزله شمال غرب سوریه که خسارت های فراوانی برجای گذاشته، در عین حال موجب رفع کدروت ها میان برخی کشورها به ویژه برخی کشورهای عربی با سوریه شد و هیات های مختلفی از کشورهایی همچون لبنان و برخی دیگر از کشورهای عربی و به ویژه نمایندگان پارلمان عربی به دمشق آمدند و اعلام شده که احتمالا وزیر خارجه عربستان نیز در آینده نزدیک به سوریه سفر کند.

در چند روز گذشته مقامات بسیاری از کشورها با ارسال پیام و یا برقراری تماس تلفنی با «بشار اسد» ریس جمهور سوریه ابراز همدردی کرده و کمک های خود را به این کشور ارسال کردند.

همگرایی بسیار خوب مستشاران ایرانی، نیروهای حزب الله و رزمندگان حشدالشعبی با مردم آسیب دیده سوریه و دولت این کشور و ارسال انواع کمک ها برای یاری آنها و حتی ارسال کمک ها از سوی برخی کشورها همچون یمن و لبنان به مردم زلزله زده سوریه که خود مشکلات فراوان اقتصادی دارند، روح و روان سران تل آویو را به هم ریخته و آنها تصمیم گرفتند تا مسیر فرودگاه حلب را برای هواپیماهای کمک رسانی دیگر کشورها ناامن کنند.

حمله روز سه شنبه بمب افکن های رژیم صهیونیستی به سوریه نشان داد که همگرایی اسلامی و انسانی میان مسلمانان و حتی غیرمسلمانان با مسلمانان همچون زهری برای مقامات تل آویو است و صهیونیست ها نمی توانند رابطه خوب و انسانی مسلمانان با هم را تحمل کنند از این رو با ایجاد ناامنی در سوریه به دنبال قطع این خط ارتباطی ایجاد شده هستند.

در زلزله مهیب ۱۷ بهمن ماه شمال غرب سوریه (و جنوب ترکیه) پنج استان حلب، حماه، لاذقیه، طرطوس و ادلب آسیب دیدند و در همین راستا در روزهای اخیر بیشترین کمک های خارجی به فرودگاه بین المللی حلب ارسال شد (هرچند برخی کمک های بین المللی به فرودگاه دمشق و لاذقیه نیز ارسال شده است)، از این رو سران تل آویو برای خالی کردن عقده خود دستور بمباران فرودگاه این شهر را دادند تا کمک های بین المللی به راحتی به دست مردم آسیب دیده از زلزله اخیر نرسد.

به دنبال بمباران فرودگاه بین المللی حلب توسط بمب افکن های رژیم صهیونیستی ، وزارت خارجه سوریه طی بیانیه ای در محکومیت این اقدام ضدانسانی و حقوق بشری اعلام کرد که «تجاوز جنایتکارانه رژیم اسرائیل به فرودگاه بین‌المللی حلب و از کار افتادن آن، یک جنایت مضاعف است، چرا که صهیونیست ها از یک سو فرودگاه غیرنظامی و از سوی دیگر یکی از کانال‌های اصلی ارسال کمک‌های بشردوستانه به آسیب دیدگان زلزله ویرانگر ششم فوریه (۱۷ بهمن) را هدف قرار دادند».

این وزارتخانه تاکید کرده که «این تجاوز بار دیگر از وحشیگری و غیرانسانی بودن رژیم اشغالگر صهیونیستی پرده برداشت؛ رژیمی که به شکلی کاملا آشکار قوانین بین‌المللی از جمله حقوق و قوانین انسانی بین‌المللی را نقض می‌کند».

در این بیانیه همچنین تصریح شده که «سوریه در مورد عواقب ادامه ارتکاب این جنایات به رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهد و از جامعه بین‌المللی می‌خواهد تا آن را محکوم کند و برای پایان دادن به چنین اقداماتی تلاش کنند؛ به ویژه اینکه این جنایات، تهدیدها و خطرات بیشتری را برای امنیت و صلح در منطقه و جهان به همراه دارد».

یکی دیگر از دلایل حمله بمب افکن های رژیم صهیونیستی به فرودگاه حلب، دور کردن نگاه های بین المللی به اقدامات جنایت بار صهیونیست ها در داخل سرزمین های اشغالی چه حمله به فلسطینی ها و چه اعتراضات گسترده به طرح قانون قضایی بنیامین نتانیاهو و کابینه افراطی وی است که سراسر فلسطین اشغالی را فراگرفته و شعله های آن روزبه روز گسترده تر می شود.

در هر حال باید گفت که خوی تجاوزی گری و جنایت در سرشت مقامات رژیم صهیونیستی است و این مساله تنها با نابودی و محو این رژیم اصلاح خواهد شد و راه دیگری برای آن وجود ندارد.

منبع: ایرنا