شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عربستان#مجلس#دولت

ابراز امیدواری برای تبدیل توافق ایران و عربستان به «طلیعه بازگشت به سیاست تنش زدایی‌»

ابراز امیدواری برای تبدیل توافق ایران و عربستان به «طلیعه بازگشت به سیاست تنش زدایی‌»

جماران نوشت: تابش نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه از تدبیر رهبری معظم، پیگیری دولت محترم، اقدام موثر شورایعالی امنیت ملی و تلاش کشورهای دوست که زمینه ساز به سرانجام رساندن این  موافقت نامه بودند، سپاسگزاریم، یادآور شد: بر فرصتهای از دست رفته افسوس می خوریم و در عین حال برای حاکمیت عقلانیت و تدبیر در کشور تلاش و دعا می کنیم.

یک نماینده اصلاح طلب پیشین مجلس با ابراز خرسندی از برقراری روابط جمهوری اسلامی ایران با عربستان سعودی، گفت: بر فرصتهای از دست رفته افسوس می خوریم و در عین حال برای حاکمیت عقلانیت و تدبیر در کشور تلاش و دعا می کنیم.

محمدرضا تابش با اشاره به برقراری مجدد روابط ایران و عربستان، اظهار کرد: امیدواریم موافقت نامه فیمابین ایران و عربستان طلیعه ای بر بازگشت به سیاست تنش زدایی‌ باشد که مهمترین ثمره اش کم کردن فشار بر ملت شریف ایران است. هر حرکتی که ضمن حفظ استقلال کشور و عزت مردم به کاهش تنش و تشنج در منطقه و احیاء حس امید در مردم و بهبود وضعیت معیشتی آنها گردد، از طرف هر که باشد مورد حمایت قاطبه ملت و همه گرایش های سیاسی است.

وی با بیان اینکه از تدبیر رهبری معظم، پیگیری دولت محترم، اقدام موثر شورایعالی امنیت ملی و تلاش کشورهای دوست که زمینه ساز به سرانجام رساندن این موافقت نامه بودند، سپاسگزاریم، یادآور شد: بر فرصتهای از دست رفته افسوس می خوریم و در عین حال برای حاکمیت عقلانیت و تدبیر در کشور تلاش و دعا می کنیم. به یاد دارم، دولت هفتم پس از استقرار، تحقق شعار توسعه سیاسی در عرصه خارجی را با رویکرد تنش زدایی وجهه همت خویش قرار داد. جناب آقای خاتمی دستگاه دیپلماسی را ملزم کرد تا در تعامل با کشورهای دنیا و منطقه به تدوین راهبرد بپردازند. اینکه می بینیم امروز شالوده توافق نامه فیمالین ایران و عربستان را دو موافقت نامه سالهای ۷۷و۸۰ دولت هفتم تشکیل می دهد، حاصل آن رویکرد است.

تابش گفت: آرزومندیم اقدام مدبرانه رهبری معظم در عادی سازی رابطه با عربستان در این مقطع -که یادآور رویکرد شجاعانه امام(ره) نسبت به برقراری ارتباط باعربستان بعد از کشتارحجاج است-و همچنین فرمان عفو گسترده ایشان، طلیعه ای باشد بر تسری این رویکرد در تمامی سطوح و به ویژه در عرصه داخلی و نسبت به موثرین در انقلاب؛ تا پیامدش وفاق ملی و کاهش آلام و دردهای ملت و پایانی بر حرمانهای جانسوز آنها و تقویت رابطه دولت-ملت باشد که خنثی کننده همه توطئه های داخلی و خارجی است.

۲۱۲۱۷