شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#نوجوانان#ملی‌پوش#کشتی آزاد

استارت کشتی آزاد نوجوانان با سرمربی جدید؛ ملی‌پوش المپیکی هم عضو کمیته فنی شد

استارت کشتی آزاد نوجوانان با سرمربی جدید؛ ملی‌پوش المپیکی هم عضو کمیته فنی شد

مسابقات قهرمان کشوری کشتی آزاد نوجوانان از صبح فردا آغاز خواهد شد تا این تیم با بهنام احسانپور چرخه انتخابی‌اش در سال ۲۰۲۳ را استارت بزند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، بعد از برگزاری مسابقات قهرمان کشوری بزرگسالان و جوانان آزاد و فرنگی و امید فرنگی، از صبح فردا (شنبه - بیستم اسفند) مسابقات کشتی آزاد قهرمان کشوری نوجوانان آغاز خواهد شد.

این رقابت‌ها طی سه روز 20، 21 و 22 اسفند در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار می‌شود و اولین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی نوجوانان خواهد بود. این در شرایطی است که طی ماه‌های گذشته هدایت تیم ملی آزاد نوجوانان به بهنام احسانپور عضو کادر فنی تیم ملی بزرگسالان در مسابقات جهانی اسلو و نروژ سپرده شده است.

 

پیش از این مجید ترکان هدایت تیم کشتی نوجوانان کشورمان را برعهده داشت که بعد از پایان مسابقات جهانی ایتالیا، تغییراتی از سوی فدراسیون کشتی در این تیم ایجاد شد و مسئولیت این تیم به نفر سوم جهان در سال 2019 سپرده شد. این اولین تجربه سرمربیگری احسانپور است.

نکته جالب توجه اینکه در بین اسامی کمیته فنی ناظر بر مسابقات قهرمان کشوری نوجوانان آزاد، علاوه بر بهنام احسان‌پور سرمربی تیم و حسین کریمی،‌ مهران نصیری، نام مصطفی حسین‌خانی نیز دیده می‌شود.

حسین‌خانی سال 2016 مدال برنز مسابقات جهانی در اوزان غیرالمپیکی را به دست آورد. او در بازی‌های المپیک 2020 توکیو نماینده 74 کیلوگرم ایران بود که از دستیابی به مدال محروم ماند.

او به تازگی از سوی هیئت کشتی تهران نیز به‌عنوان سرمربی رده سنی جوانان پایتخت انتخاب شده است که با حضور در مسابقات کشوری نوجوانان آزاد به‌عنوان عضو کمیته فنی، رسماً وارد فاز مربیگری ملی نیز شد.

انتهای پیام/