شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#چین

چین می‌خواهد ماهواره‌ای استارلینک ایلان ماسک را بزند

چین می‌خواهد ماهواره‌ای استارلینک ایلان ماسک را بزند
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۹ ۰۶:۲۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

ارتش جمهوری خلق چین بر اساس تجربه عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین می‌خواهد نحوه سرنگونی ماهواره‌های استارلینک (Starlink) در مدار پایین و همچنین محافظت از تانک‌ها و هلیکوپترهای خود را بیاموزد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری رویترز بر اساس تحلیل حدود 100 مقاله در بیش از 20 مجله نظامی چین گزارش می دهد که به این ترتیب، پکن انتظار دارد برای جنگ احتمالی با تایوان آماده شود که ایالات متحده تسلیحات آنرا تامین می کند.

همچنین طبق تحلیل خبرگزاری رویترز ، محققان چینی دریافتند که پکن باید توجه بیشتری به توسعه پهپادها داشته باشد. در مطالب مجله نورینکو (Norinco)، شرکت دفاعی دولتی جمهوری خلق چین ، اشاره شده است که هواپیماهای بدون سرنشین "درهای" جنگ های آینده را خواهند شکست.

به نوبه خود، در یک مقاله منتشر شده ماه اکتبر در مجله رسمی اداره دولتی علوم، فناوری و صنعت دفاعی چین، خاطر نشان شده که ارتش آزادیبخش خلق چین باید توانایی خود را برای محافظت از تجهیزات نظامی در برابر موشک‌های استینگر و جاولین، که "به هواپیماها و تانک های روسی در اوکراین خسارت جدی وارد می آورندگ توسعه دهد.

پیش از این، "کین گانگ" وزیر خارجه چین به ایالات متحده درباره درگیری و رویارویی مستقیم هشدار داده و واشنگتن را به تلاش برای مهار پکن متهم کرد. در همین راستا، وی همچنین درگیری‌های جاری در اوکراین را یادآور شد و از مقامات آمریکایی خواست تا هر کاری را برای متوقف کردن آنها انجام دهند.