شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#تهران#فوتبال

هفته ۲۳ لیگ برتر| پرسپولیس- سپاهان؛ فینال لیگ

هفته 23 لیگ برتر| پرسپولیس- سپاهان؛ فینال لیگ/ تراکتور دنبال بازگشت به جمع مدعیان

هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال روز شنبه با انجام دو مسابقه حساس در تهران و تبریز آغاز می‌شودسپاهان صدرنشین میهمان پرسپولیس رده دومی است و تراکتور هم در خانه به مصاف مس رفسنجان می‌ر ود.

به گزارش مشرق، دیدارهای هفته بیست و سوم لیگ برتر از روز شنبه آغاز می شود و مسابقات این هفته تا روز دوشنبه ادامه دارد و بعد از آن رقابت های لیگ برتر تا سال جدید تعطیل خواهد شد.

نگاهی به ۲ مسابقه فردا می اندازیم؛

تراکتور تبریز- مس رفسنجان؛ نبرد برای چهارمی

تراکتور بعد از شکست خانگی مقابل پرسپولیس برای حفظ رتبه پنجمی و حتی رسیدن به رده چهارم لیگ تلاش می‌کند و این هفته باید به مصاف تیم سختکوش و منسجم مس رفسنجان برود که سه هفته متوالی است برنده می شود. تراکتوری‌ها هفته گذشته در غیاب محمدرضا اخباری شرایط سختی در دفاع از دروازه داشتند و باید دید دروازه بان جوان تراکتوری ها در این مسابقه چه خواهد کرد. مس رفسنجان اما هفته گذشته بغضش ترکید و ۴ گل به تیم قعرنشین نفت آبادان زد تا اکنون با ۳۴ امتیاز و دو امتیاز کمتر از قرمزپوشان تبریزی روی پله ششم لیگ بایستد. برنده این مسابقه شانس صعود تا رده چهارم جدول لیگ را هم دارد.

بازی رفت را مس با یک گل برده است و در تاریخ دیدارهای دو تیم مس رفسنجان ۲ برد و تراکتور یک برد به دست آورده است.

پرسپولیس- سپاهان اصفهان؛ الکلاسیکوی ۸۰ فینال لیگ

لیگ برتر در سال ۱۴۰۱ با مهم ترین و حساس ترین دیدار فصل، اختتامیه با شکوهی خواهد داشت. جایی که دو تیم مدعی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند. دوئلی که مثل بازی جام حذفی ارزش یک جام را دارد. برنده این مسابقه تا سال آینده! صدرنشین لیگ خواهد بود و بازنده شرایط سختی برای رسیدن به قهرمانی پیدا خواهد کرد. تساوی هم به سود دیگر مدعی لیگ یعنی استقلال تمام می‌شود. بازی رفت دو تیم در لیگ برتر با تساوی بدون گل به پایان رسید و در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی هم در حالیکه پرسپولیس دچار افت شده بود برخلاف پیش بینی ها برنده از میدان خارج شد.

حالا به الکلاسیکوی ۸۰ می‌رسیم نبردی که باید در همان ۹۰ دقیقه به پایان برسد و این مرتبه تماشاگران پرسپولیس بخش عمده سکوهای ورزشگاه را در اختیار خواهند داشت که امیدواریم شاهد حضوری خوب و بی‌حاشیه از تماشاگران دو تیم باشیم که با احترام به یکدیگر و تیم رقیب از فوتبال لذت ببرند. از نظر فنی هر دو تیم ارزشمندترین و با کیفیت ترین بازیکنان لیگ را در اختیار دارند و مورایس سرمربی پرتغالی سپاهان و رفیق مورینیو کنار نیمکت موقر و متین رفتار می‌کند و دانش فنی خوبی دارد. گل محمدی سرمربی پرسپولیس هم یکی از مربیان خوب فوتبال کشورمان است که در بازی حذفی با شکست سپاهان یک جام را از این تیم گرفت.

امیدواریم بازی فردای دو تیم در شان نام هر دو باشگاه باشد و زیبا و جذاب از کار دربیاید. قطعا مساوی باعث صدرنشین ماندن موقت سپاهان خواهد شد اما این صدرنشینی شکننده خواهد شد. در بازی رفت دو تیم لوکادیا گلزن هلندی پرسپولیس حضور داشت و در تیم سپاهان هم محمدرضا حسینی بود اما اکنون هیچ خبری از این دو بازیکن نیست ولی هر دو تیم خط آتش بسیار خوبی دارند. شهریار مغانلو با ۸ گل زده بهترین گلزن سپاهان و لیگ است و این تیم با ۳۵ گل زده زهردارترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد که مقابل مستحکم ترین خط دفاع لیگ با یازده گل خورد می‌ایستد. این سومین و آخرین دیدار دو تیم دراین فصل خواهد بود. در پرسپولیس زوج محمد عمری و ترابی زوجی خطرناک و گلزن شده است و از سویی دیگر شاید دیاباته هم به این بازی برسد.

مانوئل فرناندز هافبک مصدوم و با تجربه سپاهان شاید در این مسابقه حضور داشته باشد و در پرسپولیس هم احتمال دارد سعید صادقی مصدومیتش به پایان برسد. آخرین باخت سپاهان در لیگ در هفته سیزدهم مقابل پیکان تهران رقم خورد و این تیم در دور برگشت لیگ باختی نداشته است اما پرسپولیس با دو برد متوالی به این میدان بزرگ می آید.

برنامه مسابقات هفته بیست و سوم لیگ برتر؛

هفته بیست و سوم؛ بزرگداشت روز شهداء- سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی

شنبه ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۱
تراکتور تبریز - مس رفسنجان - ساعت ۱۵- ورزشگاه یادگار امام تبریز
پرسپولیس - فولاد مبارکه سپاهان اصفهان - ساعت ۱۶:۴۵- ورزشگاه آزادی تهران

یکشنبه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۱
آلومینیوم اراک - پیکان تهران - ساعت ۱۴ - ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک
هوادار تهران - مس کرمان - ساعت ۱۵ - ورزشگاه پاس قوامین تهران
گل گهر سیرجان - نفت مسجدسلیمان - ساعت ۱۷ - ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان
فولادخوزستان - استقلال - ساعت ۱۹- ورزشگاه شهدای فولاد اهواز

دوشنبه ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۱
ذوب آهن اصفهان - نساجی مازندران - ساعت ۱۵- ورزشگاه فولاد شهراصفهان
صنعت نفت آبادان - ملوان بندرانزلی - ساعت ۱۶- ورزشگاه تختی آبادان

منبع: فارس