شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مونیخ#لیگ قهرمانان#مسی#میلان#بایرن مونیخ

لیگ قهرمانان اروپا| حذف تلخ پاری سن ژرمن برابر بایرن با نمایش اسفبار مسی و امباپه | میلان با روش ایتالیایی صعود کرد

پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۶

فوق ستاره های پاری سن ژرمن در بازی دیشب برابر بایرن مونیخ عملکرد ضعیفی داشتند.

بایرن

به گزارش همشهری آنلاین در چارچوب دور برگشت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، از ساعت ۲۳:۳۰، بایرن مونیخ در ورزشگاه «آلیانس آره‌نا» به مصاف پاری‌سن‌ژرمن رفت و به برتری ۲ بر صفر رسید تا با مجموع ۳ بر صفر یک صعود باشکوه را در خانه رقم زند.

گل‌های بایرن مونیخ را چوپوموتینگ و گنابری به ثمر رساندند.

در دیگر بازی، میلان در لندن به مصاف تاتنهام رفت و این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید تا به دلیل برد یک بر صفر در خانه، روسونری راهی مرحله بعدی شود.

بایرن مونیخ ۲ - پاری سن ژرمن صفر

نیمه اول این مسابقه با نمایش بهتر پاری سن ژرمن دنبال شد. پاریس سعی داشت با لیونل مسی موقعیت سازی کند و از سرعت امباپه پشت مدافعان بایرن مونیخ استفاده کند که اوپامکانو و دلیخت این اجازه را ندادند.

مهمترین لحظه نیمه اول در جایی رخ داد که در پرسینگ شدید پاریس، سومر اشتباه کرد و ویتینیا در مقابل دروازه خالی ضربه زد ولی دلیخت با حرکتی تماشایی مانع گلزنی میهمان شد.

در نیمه دوم اما همه چیز تغییر کرد. بایرن مونیخ کاملاً متحول شد و نمایشی عالی از خود نشان داد. در دقیقه ۵۲ چوپوموتینگ با ضربه سر خود گلزنی کرد ولی ویدیوچک به دلیل تاثیرگذاری مولر، گل را آفساید اعلام کرد.

با این حال، با پرسینگ بسیار خوب بایرنی‌ها و اشتباه عجیب وراتی، باواریایی‌ها توانستند در دقیقه ۶۱ توسط چوپوموتینگ به گل اول بازی دست یابند.

پاریس که باید ۲ گل به ثمر می‌رساند تا بازی به تساوی کشیده ولی هیچ قدرتی از خود نشان نداد و گالتیه نیز نتوانست مسیر بازی را تغییر دهد. البته یان سومر یک موقعیت عالی را از راموس گرفت که مهار او با تمجید یوفا نیز همراه شد. 

در دقیقه ۹۰ نیز سرژ گنابری گل دوم بایرن مونیخ را به ثمر رساند تا یک برد دلچسب برای باواریایی‌ها رقم خورد. البته در دقیقه ۹۳ نیز سادیو مانه یک گل زد که آفساید اعلام شد.

مسی و امباپه که امیدهای پاریسی‌ها در این مسابقه بودند، نمایشی اسف بار به ثبت رساندند تا یک حذف ناامیدکننده دیگر برای پاریس و قطری‌ها رقم خورد.

*تاتنهام صفر - میلان صفر

این دیدار در حالی آغاز شد که میلان توانسته بود در سن سیرو به برتری یک بر صفر دست یابد. تاتنهام که سعی داشت بازی را به تساوی کشاند ولی اصلا در ضربات پایانی دقت نداشت تا تیم کونته نیز خیلی زود از این رقابت کنار رود.

هری کین، سون هئونگ مین و کولوسفسکی نمایشی ضعیف داشتند تا میلان با یک تساوی مهم در لندن به لطف پیروزی در خانه، به جمع ۸ تیم پایانی راه یابد.

البته در دقیقه ۷۸ ، کریستین رومرو از تاتنهام با دریافت کارت قرمز از بازی اخراج شد.

تاکنون چلسی، بنفیکا، بایرن مونیخ و میلان راهی مرحله یک چهارم شده اند. 

از هفته آینده ادامه دیدارهای یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا دنبال خواهد شد.