شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#مذاکره#اصلاح طلب

فتح الفتوح نمایی از «مذاکره با آمریکا» و ضریب دادن به دوگانه دروغین «جنگ-مذاکره»

خط ویژه| مشارکت «شرق» با BBC و اینترنشنال در «هراس افکنی عمومی»/ فتح الفتوح نمایی از «مذاکره با آمریکا» و ضریب دادن به دوگانه دروغین «جنگ-مذاکره»

بخشی از جریان اصلاح طلب در داخل با عوض کردن جای طرفین، طوری القاء می کنند که گویی ایران به شدت نیازمند مذاکره با آمریکاست و اگر این مذاکره به وقوع بپیوندد، فتح الفتوح عظیمی رقم خواهد خورد.

به گزارش مشرق، این روزها رسانه های معاند با تمرکز بر موضوع «مسمومیت در مدارس» در تقلا هستند تا پروژه عملیات روانی دشمن تحت عنوان «هراس افکنی عمومی» را پیاده سازی کنند. هدف این است که وحشت و ترس در جامعه تکثیر و تشدید شده و مردم در حالت سراسیمگی قرار بگیرند.

در همین راستا کلیدواژه هایی همچون «حمله شیمیایی»، «حمله میکروبی»، «حمله با گاز سمی» و موارد مشابه به صورت انبوه در این رسانه ها به کار رفته و تکرار می شود.

نکته قابل تأمل اینجاست که برخی رسانه ها در داخل، با مشارکت در این پروژه ضدایرانی، به این عملیات روانی مخرب ضریب داده و پازل دشمن در پروژه «هراس افکنی عمومی» را تکمیل می کنند.

به عنوان نمونه بی بی سی فارسی و اینترنشنال سعودی برای تأثیرگذاری بیشتر بر مخاطب در اجرای پروژه «هراس افکنی عمومی» به محتوای روزنامه شرق استناد کرده و نوشته اند:«در ادامه موج مسمومیت‌ها در مدارس ایران، رسانه‌های ایران از مسمومیت تعدادی از دانش آموزان در هنرستان دخترانه موتمن کاشان خبر داده‌اند.روزنامه شرق گزارش داده که مسئولان محلی در حال حاضر در بیمارستان شهید بهشتی این شهر حاضر شده و از ارائه اطلاعات دقیق درباره این حادثه «خودداری کرده‌اند. روز گذشته هم شماری از دانش آموزان هنرستان دخترانه کتابچی در کاشان دچار مسمومیت شده بودند.به گزارش شرق، امروز خانواده دانش آموزان کاشانی در مقابل آموزش و پرورش این شهر تجمع کرده و خواستار رسیدگی به وضعیت مدارس دخترانه و تعطیلی آن‌ها تا اطلاع ثانوی شدند.»

با توجه به مستندات موجود، پروژه رسانه ای دشمن تحت عنوان «مسمویت سریالی در مدارس» دارای چند بخش مهم است. یکی از بخش های اصلی که به آن اشاره کردیم، ایجاد هراس افکنی عمومی است. بخش دیگر که در گزارش روزنامه شرق موجود است و رسانه های معاند نیز به آن ضریب داده اند، تاکید بر تعطیلی مدارس است.

بر همین اساس یکی از اضلاع این پروژه، تعطیلی مدارس در کل کشور است. رهبر معظم انقلاب پیش از این- ۱۱ مهر ۱۴۰۱- با اشاره به پروژه دشمن برای سنگ اندازی در مسیر آموزش در مدارس و دانشگاه ها و با طرح این سوال که «انگیزه دولتهای خارجی برای ایجاد اغتشاش و ناامنی در کشور چیست؟» فرمودند: آنها احساس می کنند کشور در حال پیشرفت به سوی قدرت همه‌جانبه است و این موضوع را نمی‌توانند تحمل کنند. آنها نمی‌خواهند این پیشرفتها در کشور شکل بگیرد و به منظور متوقف کردن این حرکت، برای تعطیلی دانشگاهها و ناامنی خیابانها و درگیر شدن مسئولان به مسائل جدید در شمال غرب و جنوب شرق کشور، برنامه‌ریزی کرده‌اند.»

ایشان در ادامه تاکید کردند:«این اغتشاش برنامه‌ریزی داشت؛‌ این اغتشاش برنامه‌ریزی‌شده بود. اگر قضیّه‌ی این دختر جوان هم نبود، یک بهانه‌ی دیگری درست میکردند برای اینکه امسال در اوّل مهر به دلیلی که عرض خواهم کرد، در کشور ناامنی درست کنند، اغتشاش درست کنند.»

بر همین اساس پروژه امنیتی تحت عنوان «مسمومیت سریالی در مدارس»، بیش از پیش ثابت کرد که دشمن به جد در پی به تعطیلی کشاندن مدارس و همچنین دانشگاه ها در کشور است. اما سوال اینجاست که چرا بخشی از جریان اصلاح طلب، اینچنین در این پروژه ضدایرانی سهیم می شوند. آیا این ظلم به دختران و زنان کشورمان نیست؟!

همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کردند، عوامل مسمومیت دانش آموزان باید به اشد مجازات برسند. در این میان باید با افراد و رسانه هایی که با هراس افکنی و وحشت آفرینی، به پروژه امنیتی دشمن ضریب داده اند نیز برخورد شود.

فتح الفتوح نمایی از «مذاکره با آمریکا» و ضریب دادن به دوگانه دروغین «جنگ-مذاکره»

اکنون مدت هاست که آمریکا در افول قرار دارد. این واقعیتی است که رسانه ها و اندیشکده های غربی نیز به آن اعتراف کرده اند. آمریکا در حوزه سیاست خارجی نیازمند مذاکره با ایران است اما به گونه ای عمل می کند تا این نیاز مبرم را تحت عنوان «امتیاز ویژه» با قیمتی گزاف به ایران بفروشد.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در نشست خبری اخیر با اشاره به این مسئله تصریح کرده است که مقامات آمریکایی از یکسو از کانال های دیپلماتیک برای مذاکره با ایران درخواست می دهند و از سوی دیگر پشت تریبون مدعی می شوند که ما هیچ پیامی به ایران ارسال نکرده و به هیچ عنوان در پی مذاکره با ایران نیستیم و مذاکره با ایران در برنامه ما وجود ندارد. کنعانی در همین رابطه خطاب به مقامات آمریکایی‌ گفت:«هم پیام می‌دهید و هم تکذیب می‌کنید!»

و اما با اینحال، بخشی از جریان اصلاح طلب در داخل با عوض کردن جای طرفین، طوری القاء می کنند که گویی ایران به شدت نیازمند مذاکره با آمریکاست و اگر این مذاکره به وقوع بپیوندد، فتح الفتوح عظیمی رقم خواهد خورد.

در همین رابطه روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «الیاس حضرتی» نوشته است:« امیدوارم به دنبال سفر گروسی به تهران، ایران بتواند به تعامل مثبتی با اروپایی‌ها صورت دهد، ضمن اینکه انجام مذاکرات مستقیم با امریکا هم در دستور کار قرار بگیرد.»

وی در ادامه نوشته است: ️امیدواریم این اخبار مثبت تداوم داشته باشد و باعث کاهش مشکلات مردمی شود که این ‌ایام به اخبار خوش بیشتر از هر چیز دیگری نیاز دارند. تا باشد از این اخبار مثبت که گرهی از هزار توی مشکلات باز کند و لبخندی به لب‌ها و امیدی در دل‌ها ثبت کند.»

بخشی از طیف اصلاح طلب در لفافه اینگونه القاء می کند که آمریکا گزینه های متفاوتی در مسئله ایران پیش روی خود دارد و حتی ممکن است این گزینه ها، رنگ و بوی نظامی هم به خود بگیرد.

در همین رابطه روزنامه اعتماد در مطلب دیگری به سفر منطقه ای وزیر دفاع آمریکا به کشورهای غرب آسیا اشاره کرده و نوشته:«به نوشته رویترز هدف اصلی سفر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از انجام سفر به منطقه، اطمینان دادن به دولت‌های منطقه در مورد تعهدات امنیتی و نظامی آمریکا علی‌رغم تمرکز بر چین و روسیه است.»

این مطلب روزنامه اعتماد با استقبال «صدای آمریکا» مواجه شده است. رسانه فارسی زبان دولت آمریکا با استقبال از این گزارش نوشته است:«روزنامه اعتماد یادآور شده است: «در این سفر وزیر دفاع آمریکا در مورد آنچه از سوی مقام‌های آمریکایی «تهدید ایران» توصیف می‌شود با مقام‌های اردن، مصر و اسرائیل گفتگو خواهد کرد.»

وب سایت صدای آمریکا در ادامه نوشت: «از نگاه نویسنده مطلب با سفر وزیر دفاع آمریکا به اسرائیل، این پنجمین مقام بلندپایه امنیتی، نظامی و دیپلماتیک آمریکایی است که در کمتر از دو ماه و نیمی که از روی کار آمدن دولت بنیامین نتانیاهو می‌گذرد به اسرائیل سفر کرده‌اند.وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر خود به خاورمیانه گفت: «بارها از رئیس جمهوری شنیده‌اید که ما اجازه نمی‌دهیم ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد و البته، اگر اوضاع تغییر کند، ما باید برای جلوگیری از این اتفاق اقدام کنیم.»لوید آستین، که در اردن سخن می‌گفت، در پاسخ به پرسش خبرنگاری که از او پرسید در شرایطی که ایران دیگر به برجام پایبند نیست، برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک تهدید هسته‌ای چه می‌کنید؟ گفت: «وظیفه من به عنوان وزیر دفاع این است که مطمئن شوم گزینه‌های مناسب را به رئیس جمهوری ارائه می‌دهم.»

منبع: فارس