شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت ورزش#کاراته

فرهادیان: هنوز تایید صلاحیت‌های انتخابات‌ هفته آینده مشخص نیست/ ممکن است برای آنها مثل کاراته مشکل به وجود بیاید

فرهادیان: هنوز تایید صلاحیت‌های انتخابات‌ هفته آینده مشخص نیست/ ممکن است برای آنها مثل کاراته مشکل به وجود بیاید

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش گفت: اگر دوستان دوباره نامه بزنند که مجمع کاراته در روز ۲۲ اسفند برگزار نشود، برگزاری آن به لحاظ قانونی دچار اشکال است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، آرش فرهادیان درباره برگزار نشدن مجمع انتخاباتی فدراسیون کاراته اظهار داشت: برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها تابع یک فرآیندی است که اساسنامه پیش‌بینی کرده است. ما طبق آن اساسنامه از 120 روز قبل فرآینده ثبت‌نام را آغاز و همه چیز را مطابق آن اساسنامه برگزار کردیم. در اساسنامه برای تایید صلاحیت نامزدها یا استعلام آنها از نهادهای نظارتی زمانی در نظر گرفته نشده است. تمام تلاش ما این بود که بتوانیم همه انتخابات را طبق آن تاریخ‌هایی که اعلام کرده بودیم، برگزار کنیم. درخصوص فدراسیون کاراته هم همین مسئله وجود داشت و همه تلاش خود را کردیم تا انتخابات را  برگزار کنیم. ما شب گذشته در وزارتخانه بودیم و دوستان در مرکز حراست وزارت ورزش تلاش زیادی کردند، اما متاسفانه نتوانستند آن استعلام را دریافت کنند. صبح امروز نیز همین علت تأخیری که به وجود آمد، دلیلش این بود که تا همین لحظات آخر تلاش می‌کردیم که نهادهای نظارتی حتی به صورت شفاهی هم که شده، به ما اعلام کنند تا انتخابات را برگزار کنیم، ولی نامه‌ای از سوی مرکز حراست وزارت ورزش به ما به صورت کتبی اعلام شد که براساس آنچه که قبلاً هم اعلام شده بود و عدم اعلام نتیجه استعلام نامزدها، شما نمی‌توانید مجمع را برگزار کنید و مجمع باید لغو شود.

وی ادامه داد: با همه زحماتی که مرکز حراست وزارت ورزش برای برگزاری مجامع کشید و به ما برای استعلام‌ها کمک کرد، ما باید به نظر نهادهای نظارتی احترام بگذاریم، به ویژه مرکز حراست وزارت ورزش. با عذرخواهی مجدد از همه اعضای مجمع، قرار شد مجمع روز دوشنبه 22 برگزار شود. این نکته را نیز باید بگویم که همه تلاش ما این است که انتخابات برگزار شود. زمانی که در جلسات مربوط به ستاد بازی‌های آسیایی شرکت می‌کنیم، دوستان بارها اعلام می‌کنند که انتخابات فدراسیون‌ها تعیین و تکلیف شود تا فدراسیون‌ها مشکلی برای بازی‌های آسیایی نداشته باشند. پس وزارت ورزش تمام تلاش خود را می‌کند که انتخابات برگزار شوند. امیدواریم آن انتخاباتی که تا پایان سال داریم، چنین وضعیتی پیدا نکنند، یعنی تا الان درخصوص سایر فدراسیون‌ها نیز اعلام نظر نهادهای نظارتی به ما نرسیده است. ممکن است برای آنها نیز همین مشکل به وجود بیاید.

فرهادیان عنوان کرد: هیچ جای اساسنامه درباره زمان‌بندی نهادهای نظارتی برای اعلام نامزدهای مجمع نشده است و فقط به زمان آغاز فرآیند انتخابات اشاره شده است. آرزو می‌کنیم سایر تایید صلاحیت‌ها و استعلام‌ها بیاید.

وی درباره صحبت‌های پولادگر مبنی بر اینکه حتی اگر تایید صلاحیت‌ها تا 22 اسفند نیاید، باز هم انتخابات برگزار می‌شود و آیا این انتخابات قانونی خواهد بود یا خیر؟ گفت: پولادگر به احترام مجمع این حرف را زده است. زمانی که قرار بر عدم برگزاری انتخابات شد و ما از مرکز حراست نامه مربوطه را دریافت کردیم، می‌توانستیم اعلام کنیم که مجمع برگزار نمی‌شود و به تعویق می‌افتد، ولی ما درخواست کردیم که به احترام اعضای مجمع حضور پیدا کرده و عذرخواهی کنیم و تعویق انتخابات را اعلام کنیم. اگر دوستان دوباره نامه بزنند که مجمع برگزار نشود، برگزار آن به لحاظ قانونی دچار اشکال است، ولی اگر اعلام نشود و براساس قولی که داده‌اند تا در زمان مشخص این اسامی اعلام شود، مجمع برگزار می‌شود. به احتمال زیاد دوستان کمک خواهند کرد که جواب استعلام‌ها بیاید. همین امروز هم نهادهای نظارتی اشاره کردند که کمک می کنند تا در اسرع وقت جواب استعلام‌ها بیاید.

 

انتهای پیام/