شهر خبر

باقری کنی: شانگهای نهادی تشریفاتی نیست

باقری کنی: شانگهای نهادی تشریفاتی نیست

«ژانگ مینگ» دبیرکل سازمان همکاری شانگهای با علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار ورایزنی کرد.

به گزارش خبرآنلاین، در این دیدار علی باقری، سازمان همکاری شانگهای را نهادی برای همکاری کشورهای مستقل و قدرتمند توصیف کرد و افزود: صدای چندجانبه‌گرایی در مقطع فعلی بیش از هر زمان دیگری در محافل بین‌المللی شنیده می‌شود و رویکرد چندجانبه‌گرایی سازمان شانگهای نشان می‌دهد که این سازمان یک نهاد تشریفاتی نیست بلکه درصدد پاسخگویی به یک نیاز مبرم امنیتی و سیاسی است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه همچنین اظهار کرد: تفاوت سازمان شانگهای با بسیاری دیگر از سازمان‌های غربی این است که بر پایه تصمیم کشورهای مستقل شکل گرفته و رویکرد احترام به استقلال و حق حاکمیت کشورها را اتخاذ کرده که عدالت پایه است و لذا می‌تواند راه‌حل‌های پایدار برای مسائل و موضوعات بین‌المللی ارائه دهد.

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای نیز  ضمن تشکر از فراهم شدن فرصت این دیدار گفت: دیدگاه شما در مورد سازمان را کاملا تایید می‌کنم.

وی افزود: ایران یکی از کشورهای تاثیرگذار در منطقه و جهان است و در طول سال‌های گذشته همواره حضور فعال در نشست‌های سازمان داشته است.

وی با بیان اینکه نگاه ایران به سازمان یک نگاه راهبردی است و به دلیل همین نگاه ما موضوع عضویت ایران در سازمان را با جدیت دنبال کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: این سازمان بستری برای همکاری کشورهای مستقل است و در زمینه‌های سیاسی امنیتی اقتصادی و فرهنگی تلاش‌های موفقی داشته است.

311311