شهرخبر

افراد با اعتماد به نفس بالا چه ویژگی‌هایی دارند؟

افراد با اعتماد به نفس بالا چه ویژگی‌هایی دارند؟

بسیاری از روانشناسان بزرگ دنیا مثل ناتانیل براندن نیز معتقدند که که بیشتر مشکلات ذهنی یا عاطفی که افراد با آن‌ها روبرو هستند با اعتمادبه‌نفس مرتبط است.

به گزارش بهداشت نیوز، معمولا افراد با اعتمادبه‌نفس بالا دارای خودباوری قوی هستند و در هر جمعی می‌توانند در مورد نظرات و اعتقادات خود به راحتی صحبت کنند. آن‌ها همیشه خود را در برابر چالش‌های جدید قرار می‌‌دهند و از آن به عنوان فرصتی برای یادگیری استفاده می‌کنند. همینطور این افراد انتقادات را با آغوش باز پذیرا هستند. ما در ادامه به طور جزئی‌تر در مورد ویژگی‌های افراد با اعتمادبه‌نفس بالا صحبت کرده‌ایم:

خود را باور دارد

افراد با اعتمادبه‌نفس در بحث‌های گروهی شرکت می‌کنند و در آن مشارکت دارند. آنها افکار و نظرات خود را با اطمینان خاطر ابراز می‌کنند. اعتمادبه‌نفس همچنین به افراد کمک می‌کند تا در هنگام تصمیم‌گیری‌های مهم قاطع‌تر رفتار کنند.

نظرات خود را بیان می‌کند

یکی از ویژگی‌های کلیدی افراد با اعتمادبه‌نفس بالا این است که نظرات خود را به شیوه‌ای متین بیان کنند و آنچه را که فکر می‌کنند درست است، دنبال می‌کنند. این ویژگی به افراد این توانایی را می‌دهد که به پتانسیل خود در تصمیم‌گیری درست ایمان داشته باشند و از استعداد خود برای متقاعد کردن دیگران استفاده کنند.

چالش‌های جدیدی به عهده می‌گیرد

اعتماد به توانایی، فرد با اعتمادبه‌نفس بالا را قادر می‌سازد تا به دنبال چالش‌هایی برای آزمایش و کسب تجربه و دانش باشد. یک فرد با اعتمادبه‌نفس معمولا بر این باور است که می‌تواند با به کارگیری مهارت‌ها، دانش یا تجربیات مرتبط، بر مشکلاتی که با آن مواجه است غلبه کند. ریسک کردن و دستیابی به اهداف می‌تواند سطح اعتمادبه‌نفس را در افراد افزایش دهد.

انتقاد را مثبت می‌پذیرد

موفقیت و شکست چیزهایی هستند که هر دو در زندگی هر شخصی رخ می‌دهند. یک فرد با اعتمادبه‌نفس ظرفیت پذیرش ستایش و انتقاد را در خود به صورت مودبانه و سازنده نشان دهد. این افراد همچنین ممکن است تمایل بیشتری به گوش دادن به بازخورد و استفاده از آن برای غلبه بر چالش‌های‌شان داشته باشند.