شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

نخست‌وزیر سابق اسرائیل: نتانیاهو درباره آمادگی اسرائیل برای حمله به ایران دروغ می‌گوید

«یائیر لاپید» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی و یکی از سران احزاب اپوزیسیون در فلسطیم اشغالی، در پیامی که در صفحه توییتری خود انتشار داد، فاش کرد، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، درباره آمادگی برای هر گونه حمله به ایران، دروغ می‌گوید.

ایران

به گزارش تازه‌نیوز، فارس نوشت: نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی هشدار داده است که دروغ‌هایی که «بنیامین نتانیاهو» درباره آمادگی رژیم صهیونیستی در مقابل ایران می‌گوید را برملا می‌کند.

لاپید در این پیام به نتانیاهو هشدار داد: «اگر نتانیاهو از دروغ گفتن درباره آمادگی در موضوع ایران دست برندارد، من مجبور خواهم بود تمام شکاف‌ها و غفلت‌هایی را که او مسئول آن بود، توضیح دهم تا زمانی که او را جایگزین کنیم».

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی سپس در ادامه به نتانیاهو توصیه کرد که کمتر حرف بزند و در این باره گفت: «من به او پیشنهاد می‌کنم که کمتر در مورد موضوع صحبت کند و مهم‌تر از همه بیشتر عمل کند».

اعتراف این مقام صهیونیست در شرایطی مطرح شده است که نتانیاهو اخیراً لفاظی‌ها درباره اقدام نظامی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران را تشدید کرده و روز گذشته (یکشنبه) نیز به اظهارات «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که هرگونه حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را غیرقانونی خوانده بود، واکنش نشان داد و گفت: «گروسی فردی شایسته است که حرف‌های بی‌ارزشی مطرح کرده».

لاپید تنها کسی نیست که به ناتوانی رژیم صهیونیستی در مقابل ایران اعتراف کرده است و پیش از این نیز شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در گزارشی ضمن اذعان به اینکه انبار موشک‌های تل‌آویو در درگیری اخیرش با مقاومت فلسطین خالی شده، تاکید کرد «بنیامین نتانیاهو» هیچ‌گاه توان اقدام نظامی علیه ایران را نداشته و نخواهد داشت.

«گیل تماری» تحلیلگر روابط خارجی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در پاسخ به سوال مجری این شبکه مبنی بر اینکه «آیا اسرائیل آماده حمله به ایران است؟»، گفت: «یک منبع دیپلماتیک ارشدی که با او صحبت کردیم به ما گفت که برداشت ما از ادعاهای نتانیاهو این است که اسرائیل اکنون آماده حمله به ایران نیست و گزینه نظامی موثری که بتواند برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند، ندارد»