شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه
وزارت دفاع انگلیس:

روسیه به نیروهایش دستور داده از بیل هم در جنگ استفاده کنند

سرویس اطلاعات وزارت دفاع انگلیس در ارزیابی جدید خود نسبت به جنگ روسیه-اوکراین ادعا کرد که نیروهای روسی به دلیل کمبود مهمات، از "ابزارهایی شبیه به بیل" برای نبردهای تن به تن استفاده می‌کنند!
روسیه به نیروهایش دستور داده از بیل هم در جنگ استفاده کنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت دفاع انگلیس در گزارش خود مدعی شد که به نیروهای روسیه به دلیل کمبود مهمات دستور داده شده تا با استفاده از "اسلحه سبک و ابزارهایی شبیه به بیل" علیه مواضع اوکراین حمله کنند؛ بیل‌هایی که گویا ابزاری برای حفر سنگر بوده و این بار در این نبرد توسط نیروهای روسیه استفاده می‌شوند.

مسئله کمبود مهمات در میان نیروهای مسلح روسیه توسط تحلیلگران غربی مطرح شده و البته «یوگنی پریگوژین» رئیس گروه واگنر نیز در این خصوص هشدارهایی داده است.

در قسمتی از این گزارش که در توییتر وزارت دفاع انگلیس منتشر شده، آمده است: این بیل‌های جنگی موسوم به "ام‌پی‌ال-۵۰" در سال ۱۸۶۹ طراحی شد و امروزه به عنوان سلاحی که فناوری پایینی دارد از آن یاد می‌شود.

وزارت دفاع انگلیس در ادامه نوشت: درباره میزان مرگبار بودن این بیل‌ها در روسیه به طور ویژه‌ای "افسانه‌سازی" شده است!

در این راستا رئیس گروه واگنر پیشتر گفت، نیروهای این گروه که در حال حاضر محاصره را در شهر باخموت اوکراین تنگ‌تر کرده‌اند، با "کمبود مهمات" مواجه‌ شده‌اند و اگر مجبور به عقب‌نشینی شوند، تمام جبهه ویران خواهد شد.