شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#برف#بارش باران

سرد شدن هوا و بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور | شدت بارش‌ها در ۶ استان | فردا در تهران باران شدید می‌بارد

دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸

سازمان هواشناسی از بارش باران و برف، وزش باد، رعد و برق، رگبار پراکنده، احتمال تگرگ و کاهش دما در اغلب استان‌ها خبر داد.

بارش باران

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که امروز دوشنبه (۱۵ اسفند) به‌تدریج با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از شمال غرب، غرب و شمال خوزستان ابرناکی و بارش باران، گاهی وزش باد و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. در ارتفاعات بارش به‌صورت برف است و در جنوب آذربایجان غربی و غرب استان‌های کردستان و کرمانشاه بارش شدت خواهد داشت. 

سه‌شنبه (۱۶ اسفند) گستره فعالیت سامانه بارشی کل استان‌های واقع در نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و برخی نقاط اصفهان را دربر خواهد گرفت و سبب بارش و کاهش دما به‌ویژه در شمال غرب کشور می‌شود. همچنین با شمالی شدن جرایانات روی دریای خزر بارش و کاهش دما در سواحل شمالی و خراسان شمالی نیز رخ می‌دهد و دریای خزر مواج است. در کرمانشاه، لرستان، نیمه‌غربی چهارمحال و بختیاری و شمال تهران، البرز و قزوین بارش شدت خواهد داشت. 

چهارشنبه (۱۷ اسفند) به‌تدریج فعالیت سامانه در سواحل دریای خزر ، اردبیل، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، کاهش و در دامنه‌های جنوبی البرز و نوار غربی به‌ویژه در جنوب غرب و غرب کشور افزایش می‌یابد. در این روز در نقاطی از اصفهان، یزد و خراسان رضوی نیز افزایش ابر، وزش باد شدید موقتی و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.  

بارش‌ها در غرب کردستان و کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال شرق خوزستان و نیمه‌غربی چهار محال و بختیاری بارش شدت خواهد داشت و در ارتفاعات بارش برف و در دامنه‌های زاگرس مرکزی رگبار و رعد و برق با احتمال تگرگ انتظار می‌رود. 

پنجشنبه (۱۸ اسفند) علاوه بر کل نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز در غرب سواحل دریای خزر نیز بارش رخ می‌دهد. در جنوب آذربایجان غربی،کردستان، زنجان، کرمانشاه، شرق لرستان، شمال تهران، تهران، البرز، قزوین و در استان گیلان بارش شدت خواهد داشت و در برخی نقاط مرکز ، شرق و شمال شرق نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده همراه با وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. غرب دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

جمعه (۱۹ اسفند) از مقدار بارندگی در شمال غرب و استان‌های مرزی واقع در غرب و جنوب غرب کشور کاسته می‌شود و بارش پراکنده همراه با کاهش نسبی دما در این مناطق مورد انتظار است. طی این روز در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های مرکزی، قم، شرق لرستان و خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه وبویر احمد، شمال فارس، مناطقی از یزد، اصفهان، شمال کرمان و منطقه خراسان همچنین در شرق سواحل دریای خزر بارش پیش‌بینی می‌شود. 

وضعیت جوی تهران در ۲ روز آینده

آسمان تهران فردا ( ۱۶ اسفند ) نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید با احتمال تگرگ و در شب کاهش محسوس دما با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه ( ۱۷ اسفند ) نیمه‌ابری، در بعضی ساعت‌ها رگبار باران و وزش باد با احتمال رعد و برق با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.