شهر خبر

هشدار مهم استاد دانشگاه استنفورد به والدین شاغل

هشدار مهم استاد دانشگاه استنفورد به والدین شاغل

فردای اقتصاد: برای والدینی که مشغول کار هستند، اجتناب از آوردن استرس‌های ناشی از کار به خانه در پایان روز تقریباً غیرممکن است.

در واقع، این پدیده آنقدر رایج است که یک اصطلاح فنی برای آن وجود دارد: «سرریز کار-خانواده». دکتر ماریان کوپر، جامعه‌شناس دانشگاه استنفورد که در مورد جنسیت و آینده کار تحقیق می‌کند، می‌گوید که یادگیری نحوه مدیریت این مشکل بسیار مهم است، زیرا به شما کمک می‌کند تا اضطراب خود را به فرزندانتان منتقل نکنید.

کوپر به  شبکه سی‌ان‌بی‌سی می‌گوید: «این یک نبرد روزانه است که هر یک از والدین شاغل آن را تجربه می‌کنند.»

طبق یک مطالعه در دانشگاه ایالتی اوهایو در سال ۲۰۲۲، تقریباً ۶۶ درصد از والدین شاغل در ایالات متحده از فرسودگی شغلی رنج می‌برند و استرسی که بین خانه و محل کار رد و بدل می‌شود، یکی از عوامل اصلی آن است. کارکنانی که احساس فرسودگی می‌کنند بیشتر در طول روز کاری حواسشان پرت است، امری که باعث عملکرد ضعیف‌تر و حتی افزایش اخیر استعفاها می‌شود.

کوپر می‌گوید: «این باعث می‌شود که در خانه با بچه‌هایتان کمتر صبوری به خرج دهید یا واقعاً احساس خستگی کنید.»

این سناریو را در نظر بگیرید: یک پروژه کاری بزرگ با مشکل مواجه می‌شود، و ناامیدی در نهایت باعث می‌شود که وقتی فرزندتان اسباب‌بازی‌هایش را جمع نکرده است، پس از اینکه از او خواسته‌اید این کار را انجام دهد، بیش از حد واکنش نشان دهید.

به عقیده کوپر این یک واکنش معمول و طبیعی است «زیرا ما انسان هستیم و این دو بخش از زندگی ما جدا و متمایز نیستند. این یک حرکت پویاست که شدت و ضعف دارد». او اضافه می‌کند که مسائل خانوادگی می‌توانند حواس‌تان را در محل کار هم پرت کنند.

در هر صورت، استرس و اضطراب پشت "سرریز کار و خانواده" می‌تواند بر شغل و خانواده شما تأثیر منفی بگذارد. ایرینا گورلیک، روانشناس کودک، سال گذشته به سی‌ان‌بی‌سی گفت، کودکانی که از استرس و اضطراب مفرط رنج می‌برند، راحت‌تر دلسرد می‌شوند و ممکن است در مدرسه و موقعیت‌های اجتماعی دچار مشکل شوند.

هر از گاهی از دست دادن کنترل و عصبانی شدن با فرزندانتان، پایان دنیا نیست. اما وقتی اجازه می‌دهید استرس، شما را تحت تأثیر قرار دهد، باید از فرزندانتان به دلیل از دست دادن خونسردی و واکنش بیش از حد خود عذرخواهی کنید. کوپر می‌گوید: مسئولیت‌پذیری نسبت به اشتباهات، خود می‌تواند فشار برای بی‌عیب بودن را از روی کودکان کاهش دهد و به آنها کمک کند.

او می‌افزاید: «اگر استاندارد بی‌نقصی تعیین می‌کنید، این برای کودک عالی نیست، زیرا هیچ‌کس کامل نیست. "اگر خود را بیشتر به عنوان یک انسان ببینی و تلاش نکنی که والد کاملی باشی که هیچ‌گاه نقصی ندارد، این استاندارد در درازمدت پایدارتر خواهد بود."

تعیین مرزهای روشن بین کار و زندگی خانوادگی می‌تواند به کاهش استرس شما کمک کند، بنابراین هر شب چند ساعت تلفن کاری خود را کنار بگذارید. همچنین بخش پزشکی بهداشت کودکان دانشگاه استنفورد توصیه می‌کند که مقداری وقت برای خود تحت عنوان «زمان من» را در برنامه روزانه خود قرار دهید تا فضایی را ایجاد کنید برای لحظاتی که توسط شغل یا خانواده شما مصرف نمی‌شود.

به طور کلی، تحقیقات نشان می‌دهد که می‌توانید با انجام تمرین‌های تنفسی کاهش‌دهنده استرس و مانتراهای انگیزشی یا حتی پیاده‌روی ۱۰ دقیقه‌ای در خارج از منزل، اضطراب را در محل کار کاهش دهید.

منبع: CNBC

نویسنده: تام هادلسون

مترجم: شادی آذری حمیدیان