شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#ایران#انرژی اتمی

واکنش تند نتانیاهو به سخنان گروسی در تهران

واکنش تند نتانیاهو به سخنان گروسی در تهران

ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در واکنش به اظهارات رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره غیرقانونی بودن حمله به تاسیسات اتمی ایران گفت: "رافائل گروسی فردی ارزشمند است که اظهاراتی بی ارزش به زبان آورده است."

وی در نشست کابینه این رژیم، قانون بین الملل را به چالش کشید و خطاب به مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: (حمله به تاسیسات اتمی ایران) خارج از کدام قانون است.

این مقام ارشد رژیم صهیونیستی بدون اشاره به نقش این رژیم در کشتار و اخراج دسته جمعی فلسطینی‌ها و اشغال سراسر سرزمین آنها توسط صهیونیستها گفت: "آیا ایران که آشکارا خواستار از بین رفتن ما می شود مجاز است تا ابزارهای کشتار و از بین بردن ما را فراهم کند."

نتانیاهو بدون اشاره به وجود زرادخانه های اتمی رژیم صهیونیستی و سیاست های تجاوزکارانه و اشغالگرانه این رژیم افزود: آیا ما را از دفاع از خود منع می کنید؟ روشن است که ما حق داریم از خود دفاع کنیم.

گروسی در سفر به ایران و در نشست مطبوعاتی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره سکوت آژانس بین المللی انرژی اتمی در قبال تهدیدات علیه تاسیسات هسته ای صلح آمیز ایران گفته بود: هرگونه اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای کاملا غیرقانونی است.

نتانیاهو تاکنون بارها تهدید کرده است که با یا بدون هماهنگی با آمریکا و متحدانش ممکن است تاسیسات اتمی ایران را هدف حمله قرار خواهد داد. این درحالی است که خود نتانیاهو می داند که دست زدن به هرگونه ماجراجویی احمقانه علیه ایران و محور مقاومت چه پیامدهای سنگینی برایش به همراه داشته و برچیده شدن رژیم جعلی صهیونیستی را به جلو خواهد انداخت.