شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#بارش باران

هواشناسی ایران یک‌شنبه ۱۴ اسفند/ بارش باران در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا (۱۵ اسفند) و بارش پراکنده باران در نقاط مختلف خبر داد.

به گزارش تازه‌نیوز، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (۱۴ اسفند) در بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور بارش پراکنده و در سایر نقاط کشور آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: دوشنبه(۱۵ اسفند) با ورود سامانه بارشی در نواحی شمال غرب و غرب بارش باران، وزش باد شدید، گاهی رعدوبرق و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود همچنین در این روز در بخش‌هایی از جنوب غرب ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات غربی البرز افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: سه‌شنبه (۱۶ اسفند) در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش ادامه خواهد داشت.

وی افزود: چهارشنبه و پنجشنبه (۱۷ و ۱۸ اسفند) فعالیت سامانه بارشی در نواحی ذکر شده تشدید می‌شود و در بخش‌هایی از شمال شرق، مرکز و شرق کشور نیز افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا  اضافه کرد: امروز نیز در بخش‌هایی از شمال غرب و استان‌های واقع بر دامنه جنوبی البرز در بعضی ساعات روز افزایش سرعت باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان دوشنبه و سه‌شنبه در نواحی شمال غرب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و چهارشنبه و پنجشنبه در غرب و جنوب غرب وزش باد شدید و در نواحی مستعد گردوخاک انتظار می‌رود.

وی افزود: امروز و فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل گرم‌باد و افزایش محسوس دما و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در این نواحی کاهش ۱۰ تا ۱۲ درجه دما رخ خواهد داد.

ضیاییان در ادامه گفت: دریای خزر از سه‌شنبه تا بعد از ظهر چهارشنبه مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۱۵ اسفند ) صاف تا قسمتی ابری و بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و روز  سه‌شنبه ( ۱۶ اسفند ) ابری همراه با وزش باد و بارش باران و در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۴ و ۱۵ اسفند) بندرعباس با دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرمترین و شهر کرد با دمای ۱- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.