شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#هزار میلیارد تومان
بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲؛

انتشار ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق مالی- اسلامی برای طرح‌های مصوب شورای اقتصاد

مجلس به شرکت‌های دولتی اجازه داد تا سقف یکصد هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی ریالی برای طرح‌های مصوب شورای اقتصاد منتشر کنند.

به گزارش ایبِنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (شنبه، ۱۳ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با بند‌های (الف) و (ب) تبصره ۵ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بخش هزینه‌ای بند (الف) تبصره ۵ ماده واحده این لایحه آمده است؛ تا برای طرح‌هایی که به‌تصویب شورای اقتصاد رسیده باشد، به مصرف برسانند.

همچنین بند الف تبصره ۵ ماده واحده لایحه بودجه به شرح ذیل است:

شرکت‌های دولتی تا سقف یکصد هزار میلیارد (۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال اوراق مالی اسلامی ریالی با تضمین و بازپرداخت اصل و سود توسط خود، منتشر کنند تا برای طرح‌هایی که به‌تصویب شورای اقتصاد رسیده باشد، به مصرف برسانند.

همچنین براساس بخش هزینه‌ای بند (ب) تبصره ۵ ماده واحده لایحه بودجه؛ اسناد خزانه اسلامی منتشره با سررسید تا پایان سال ۱۴۰۵ به طلبکاران دستگاه‌های اجرائی بابت تأدیه مطالبات واگذار می‌شود. بازپرداخت اصل، سود و هزینه‌های مربوط به انتشار اوراق در جداول شماره (۸) و (۹) این قانون پیش‌بینی و قابل پرداخت است. تخصیص اسناد و منابع حاصل از این بند با رعایت ماده (۳۰) قانون برنامه و بودجه کشور مصوب ۱۳۵۱/۱۲/۱۰ توسط سازمان برنامه و بودجه کشور انجام و مطابق موافقتنامه متبادله با این سازمان هزینه می‌شود.