شهر خبر

"پیچ و وارو زدن" برای یک صندلی

"پیچ و وارو زدن" برای یک صندلی

هنوز اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده انتخابات فدراسیون ژیمناستیک اعلام نشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛

در حالی که وزارت ورزش و جوانان بیست و چهارم اسفند را تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون ژیمناستیک اعلام کرده اما هنوز اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده اعلام نشده است. از طرفی عابد حقدادی که چهارمین سرپرست فدراسیون ژیمناستیک محسوب می‌شود با وجود اینکه خودش کاندیدای ریاست این فدراسیون است اما همچنان به کار خودش ادامه می‌دهد (این همان بهانه ای بود که در سال های قبل و با استناد به آن به زهرا اینچه درگاهی اجازه ندادند تا در سمت خودش باقی بماند) و با وجود اعتراض‌هایی که از سوی سایر کاندیداها و اعضا خانواده ژیمناستیک شده است، فرد دیگری به عنوان سرپرست فدراسیون ژیمناستیک منصوب نشده است.

حقدادی روز چهارشنبه به لرستان رفته و انتخابات هیئت ژیمناستیک این استان را برگزار کرده است. جالب اینکه شایعه شده صلاحیت کاندیداهای این استان مورد بررسی و اعلام قرار نگرفته بود و پس از پایان ثبت‌نام از کاندیداها این انتخابات برگزار شده است.

در چنین شرایطی حتی اگر نهادهای نظارتی انتخابات هیئت لرستان را ابطال کنند چندین هفته طول می‌کشد و تا آن زمان انتخابات فدراسیون ژیمناستیک برگزار و رئیس هیئت لرستان در این انتخابات شرکت کرده است.
انتخابات هیئت ایلام هم چهارشنبه به همین شکل برگزار شد. انتخاباتی که یکبار ثبت نام‌ از کاندیداها انجام شده بود اما این ثبت‌نام باطل و یک بار دیگر انجام شد تا این شائبه پیش بیاید که دلیل ابطال ثبت نام ها؛برای ورود فرد مورد نظر سرپرست فدراسیون ژیمناستیک به انتخابات بوده است! ضمن اینکه برای انتخابات هیئت ایلام به خاطر مخالفت مدیرکل ورزش این استان قرار بود جلسه حکمیت برگزار شود؛ اما وزارت ورزش بدون حضور مدیرکل ایلام و برگزاری جلسه متعارف برای حکمیت، لیست سرپرست فدراسیون را بعنوان نتیجه حکمیت به استان ابلاغ نمود و حق را به فدراسیون ژیمناستیک داد.
این انتظار وجود دارد وزارت ورزش و جوانان به همه این مسائل ورود کند تا بی‌طرفی خود را اثبات کند.
در نهایت این انتخابات هم برگزار شد و البته به دلیل مخالفت پیشکسوتان استانی و همینطور برخی از اعضا مجمع و کاندید دیگر ، جنجالی شد و ساعت‌ها طول کشید تا ساعت یازده شب به پایان برسد. سوال این جاست که واقعا ریاست فدراسیون ژیمناستیک چقدر ارزش دارد که اینگونه برای برگزاری شبانه انتخابات استان‌ها تلاش می‌شود؟
از طرفی طبق آیین نامه وزارت، بایستی حداقل ۲۰روز قبل مجمع انتخاباتی دعوتنامه اعضا مجمع ارسال شده باشد. لذا،بنظر می رسد چنانچه نفرات اخیر الانتخاب به مجمع وارد شوند،از نظر وجاهت قانونی آنرا زیر سوال خواهند برد.
انتخابات هیئت‌های استانی که در حال حاضر انجام می‌شود می تواند تبعات زیادی برای ژیمناستیک کشور داشته باشد. ضمن اینکه چگونه می‌شود سرپرستی اینچه درگاهی به این خاطر که خودش کاندیدا بود ایراد داشت؛ اما این مسئله برای حقدادی صدق نمی‌کند؟

257 251