شهر خبر

ترکیه گزارش آمریکا درباره تروریسم را رد کرد

ترکیه گزارش آمریکا درباره تروریسم را رد کرد

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه با دفاع از عملکرد این کشور در مبارزه با سازمان‌ها و گروه‌های تروریستی، گزارش سالیانه آمریکا درباره تروریسم را رد کرد.

به گزارش مشرق، «تانجو بیلگیج» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در رد گزارش سالیانه واشنگتن با موضوع تروریسم اعلام کرد که این گزارش عامدانه واقعیات را تحریف می‌کند.

خبرگزاری دولتی آناتولی خبر داد، وزارت خارجه ترکیه با دفاع از عملکرد و اقدامات این کشور در «جنگ با تروریسم»، گزارش جدید وزارت خارجه آمریکا با موضوع تروریسم را رد کرده است.

«تانجو بیلگیج» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه گفت، گزارش سالیانه وزارت خارجه آمریکا با موضوع تروریسم «به طور عمدی مبارزه با سازمان‌های تروریستی را که تهدیدی مستقیم برای امنیت کشور ما هستند، تحریف می‌کند».

به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماتیک ترکیه، در گزارش آمریکا شبه نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که همان دنباله گروه تروریستی پ‌ک‌ک است، به عنوان شریک در مبارزه با داعش نشان عنوان شده است.

بیلگیج تاکید کرد که ترکیه طبق قانون همچنان به جنگ خود با سازمان‌های تروریستی پ‌ک‌ک، یگان‌های مدافع خلق، اتحاد دموکراتیک کردستان سوریه، داعش و «فتو» (جنبش وابسته به فتح الله گولن) ادامه می‌دهد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد، توصیف مبارزه علیه سازمان تروریستی فتو (جنبش وابسته به فتح الله گولن) گروهی که عامل کودتای ۱۵ جولای ۲۰۱۶ در ترکیه بود، به عنوان «با انگیزه سیاسی» در این گزارش غیرقابل قبول است.

این مقام ترکیه‌ای اعلام کرد که آنکارا از واشنگتن توقع دارد که فورا به حضور فتح الله گولن و فعالیت‌های گروهش در آمریکا پایان دهد.

مسئولان ارشد ترکیه بعد از کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶، گروه وابسته به فتح الله گولن را عامل طراحی و اجرای این کودتا خوانده و این گروه را تروریستی توصیف کردند و از واشنگتن خواسته‌اند که فتح الله گولن را که در آمریکا زندگی می‌کند به ترکیه تحویل دهد اما آمریکایی‌ها از استرداد او امتناع کرده‌اند.

تانجو بیلگیچ از آمریکا خواست تا مطابق با روحیه متحدان با ترکیه همبستگی نشان دهد و یک رویکرد اصولی، ثابت، متعهد و موثر در مبارزه با تروریسم اتخاذ کند.

منبع: فارس