شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فدراسیون فوتبال#تیم ملی

فقط یک گام تا انتخاب سرمربی تیم ملی باقی مانده

فقط یک گام تا انتخاب سرمربی تیم ملی باقی مانده

فارس نوشت: سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به جلسه‌ای که داشتیم، تمام اهداف و برنامه‌هایی که برای تیم ملی داریم مشخص شده و یک گام تا انتخاب سرمربی فاصله داریم.

احسان اصولی در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی اظهار داشت: طبق صحبت‌هایی که در گذشته هم داشتم هفته گذشته هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال تشکیل جلسه دادند تا در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی صحبت کنند و با توجه به اینکه در این جلسه هدفگذاری‌ها و راهی که برای تیم ملی مشخص شد قرار است سرمربی تیم ملی در همان 20 اسفند ماه معرفی شود. تمام تلاش هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال بر این است که فردی را انتخاب کنیم تا به هدف‌های خودمان در تیم ملی فوتبال برسیم. ما در حال حاضر تنها یک گام با این اتفاق فاصله داریم و در آینده از بین گزینه‌هایی که داریم فردی را انتخاب خواهیم کرد که بتواند به تیم ملی کمک کند. این موضوع برای تیم ملی امید هم هست چرا که ما برای تیم ملی امید هم می‌خواهیم بهترین نفر را انتخاب کنیم تا بتوانیم به برنامه‌ها و هدف‌هایی که داریم برسیم.

وی افزود: من در حال حاضر نمی‌توانم اسامی گزینه‌های سرمربی‌گری تیم ملی را اعلام کنم با توجه به مسؤولیتی که در فدراسیون دارم از شما اجازه می‌خواهم تا کارهای فدراسیون بر اساس آن چیزی که تبیین شده است جلو برود و سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان انتخاب شود. در این میان با همه گزینه‌های خودمان مذاکره کرده‌ایم اما کسی که انتخاب شود هنوز به طور رسمی و قطعی مشخص نیست.

اصولی در ادامه در خصوص ماجرای فدراسیون فوتبال و شستا عنوان کرد:‌ مسأله شستا کاملاً روشن است در زمانی که برای تیم ملی سرمربی انتخاب کردند برای پرداخت حق‌الزحمه او با دستوری که از دولت گرفته شد مبلغ 2 میلیون یورو برای پرداخت به این سرمربی از شستا گرفته شد. زمانی که فدراسیون از شستا 2 میلیون یورو گرفته بود یورو 12 هزار تومان بود که بالغ بر 24 میلیارد تومان می‌شد. فدراسیون هم اکنون 25 میلیارد تومان و یک میلیارد بیشتر از آن چیزی که از شستا گرفته است به این مجموعه پرداخت کرده اما آنها با شکایتی که از فدراسیون فوتبال کردند موضوع را پیچیده کردند.

وی افزود: چرا که در فدراسیون قبلی یک رأی بدوی صادر شده بود و فدراسیون باید در مدت زمان مشخص نسبت به این رأی اعتراض می‌کرد اما با توجه به بی‌توجهی به این موضوع دادگاه رأی قطعی صادر کرده است. به هر حال هر چه که بوده امروز ما در حال پیگیری هستیم و امیدواریم با توجه به پرداختی که به شستا داشتیم اختلاف بین ما و این مجموعه حل شود. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال هم تمام پیگیری‌های لازم در این زمینه را انجام داده و به زودی این مشکل هم رفع و رجوع می‌شود.

وی در پایان در خصوص VAR گفت: رئیس فدراسیون فوتبال با توجه به بعضی از مسائل برای رایزنی با کنفدراسیون فوتبال آسیا امشب راهی کوالالامپور می‌شود تا مقامات AFC صحبت کند. این صحبت‌ها در خصوص گرفتن پول فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های کشور است که امیدواریم این مذاکرات گشایشی را برای فوتبال کشور داشته باشد. چرا که VAR هم تحت تأثیر همین مذاکرات است و رئیس فدراسیون در این مذاکرات بحث تأمین نیاز مالی برای VAR هم با مسؤولان فوتبال آسیا صحبت خواهد کرد تا این موضوع هم برای فوتبال کشورمان نهایی شود. از لحاظ فنی ما به جمع‌بندی رسیدیم و با شرکتی که با او مذاکره کردیم به نتیجه رسیدیم و فقط منتظر تأمین نیازهای مالی آن هستیم.

257 251