شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کنکور#کارشناسی ارشد#حوزه#آزمون

واکنش سازمان سنجش درباره تخلف در کنکور کارشناسی ارشد

واکنش سازمان سنجش درباره تخلف در کنکور کارشناسی ارشد

فارس نوشت: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از حوزه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته بازدید کرد.

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ امروز در صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود، این آزمون از روز گذشته آغاز شده است.

واکنش سازمان سنجش درباره تخلف در کنکور کارشناسی ارشد

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور صبح امروز از حوزه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بازدید کرد.

به گفته پورعباس، نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد اوایل خردادماه ۱۴۰۲ اعلام می شود و داوطلبان مجاز می توانند در اواسط خردادماه ۱۴۰۲ انتخاب رشته خود را انجام دهند، نتایج نهایی آزمون در هفته اول شهریورماه ۱۴۰۲ منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه ما در آزمون ها به دنبال تجمیع هستیم، گفت: امسال برای اولین بار در آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری تجمیع انجام شد، این فرآیند سبب کاهش هزینه‌ها می‌شود، سال آینده در اسفند و همه آزمون ها فقط در یک روز برگزار می شود.

پورعباس افزود: سعی بر این است تا تعداد سوالات را کم کنیم تا زمان برگزاری آزمون را کاهش بدهیم، همچنین سعی داریم آزمون ها را به سمت نصف آزمون و نیمی مصاحبه و کارنامه عملی پیش ببریم. در مقطع دکتری، ۵۰ درصد آزمون و ۵۰ درصد دیگر مانند سوابق پژوهشی و غیره است و در آزمون ارشد دانشگاه ها مطالبه کرده تا بخشی از فرایند پذیرش را به دانشگاه اختصاص داده شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در آزمون کارشناسی ارشد امسال تعداد ۴۷۱هزار و ۵۲۸ نفر شرکت کردند که از این تعداد ۲۵۵ هزار نفر مرد و ۲۱۶ هزار و ۵۲۸ نفر زن هستند، به عبارتی ۵۴ درصد داوطلبان زن و ۴۶ درصد مرد هستند.

وی ادامه داد: در آزمون کارشناسی ارشد امسال داوطلبان در ۱۳۴ کدرشته رقابت کردند که ۶۲ کد رشته امتحانی آن به صورت شناور برگزار می شود، این آزمون در ۱۹۸ حوزه اصلی و ۷۷۷ حوزه فرعی در ۱۱۲ شهرستان مختلف برگزار می شود.

رئیس سازمان سنحش آموزش کشور اظهار داشت: هیچ گزارش تخلفی از آزمون دیروز اعلام نشده است.

۲۷۱ ۲۳۳