شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آیت الله

انتقاد آیت الله جوادی آملی از وضعیت «رعب‌آور» مسمومیت دانش‌آموزان/ مسئولان‌، مردم را از «نگرانی» درآورند

انتقاد آیت الله جوادی آملی از وضعیت «رعب‌آور» مسمومیت دانش‌آموزان/ مسئولان‌، مردم را از «نگرانی» درآورند

شفقنا نوشت : آیت الله العظمی جوادی آملی گفتند: ما دعا می کنیم که این فرزندان معصوم و بیگناه آسیبی نبینند ولی لازم است مسئولین نیز با مدیریت این کار را هرچه زودتر سامان ببخشند و مردم را از نگرانی در بیآورند.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش و هیئت همراه امروز پنج شنبه یازدهم اسفند با حضور در بیت آیت الله العظمی جوادی آملی با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار بیان داشتند: در هر امری مخصوصا در آموزش و پرورش حرف اصلی را انسانیت انسان می زند، الفاظ و مفاهیم به درد امتحان و نمره می خورد اما آنچه انسان را می سازد رفتار عملی همه ماست.

ایشان با تاکید بر احترام گذاشتن به مردم بیان داشتند: در شرح حال پیامبر گرامی اسلام (ص) آمده که آن حضرت با احدی نیمرخ صحبت نمی کرد چه افراد عادی و چه بادیه نشین و چه شهری، این احترام گذاشتن به مردم است که چنین مواردی را مسئولین باید رعایت کنند.

ایشان ادامه دادند: ما قبل از اینکه با حرف، چیزی یاد مردم بدهیم باید با عمل یاد مردم بدهیم، اگر مردم عمل صالح ببینند، هم می بینند و هم عمل میکنند، ولی اگر تنها درس صالح بگوییم، ممکن است یاد بگیرند اما کاری از پیش نمی رود.

ایشان اظهار داشتند: در میدان جنگ، حرف اول را قدرت نظامی می زند اما در دبیرستان و آموزش و پرورش و حوزه و دانشگاه تربیت های علمی حرف اول را می زند، تجربه هم نشان داده که با سلاح نمی شود مردم را اصلاح کرد، بلکه با صلاح می شود.

ایشان گفتند: جهانی فکر کردن، تعامل داشتن، مدیریت داشتن، نه بیراهه رفتن و نه راه کسی را بستن اساس کار است، جهان را ادب و علم اداره می کند و با ادب، علم و تعامل می توان با جهان به درستی زندگی کرد.

ایشان درباره حوادث اخیر که در مدارس اتفاق افتاده، اظهار داشتند: این کار با مدیریت حل می شود، اینکه منشاء این حوادث هنوز مشخص نشده، رعب آور است، این حوادث هم موجب اضطراب و نگرانی اولیاء و خانواده ها شده و هم موجب نگرانی آموزش و پرورش و معلمان می شود که بچه های زیر مجموعه آنها که بچه های خودشان محسوب می شوند، آسیب می بینند، ما دعا می کنیم که این فرزندان معصوم و بیگناه آسیبی نبینند ولی لازم است مسئولین نیز با مدیریت این کار را هرچه زودتر سامان ببخشند و مردم را از نگرانی در بیآورند.

ایشان در پایان اظهار امیدوار کردند: به برکت اهلبیت و خون های پاک شهدا و تلاش خدمتگزاران تعلیم فرهنگی کشور، خیر دنیا و آخرت نصیب جامعه اسلامی شده و صلاح و فلاح به مردم ما عنایت شود.

۲۱۲۲۰