ترامپ، بایدن را در انتخابات فرضی شکست داد

یک نظرسنجی جدید نشان داده که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در رقابت فرضی انتخابات ریاست‌حمهوری ۲۰۲۴ از جو بایدن رئیس‌جمهور فعلی پیشی می‌گیرد.

به گزارش راشا تودی، نیکی هیلی نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری و ران دی‌سانتیس فرماندار فوریدا (که هنوز نامزدی خود را علام نکرده اما احتمالاً اعلام خواهد کرد» اما نتوانستند بایدن که پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکاست را در رقابت فرضی پشت سر بگذارند.

چهل‌وشش درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی کالح امرسون گفتند از ترامپ حمایت خواهند کرد در حالی که ۴۳ درصد از بایدن حمایت کردند. ۴۰ درصد در مقابل ۳۷ درصد گفتند که بایدن را به هیلی ترجیج می‌دهند و ۴۴ درصد در مقابل ۴۰ درصد بایدن را به دی‌سانتیس در رقابت‌های فرضی مجزا ترجیح دادند.

در رقابت مقدماتی فرضی حزب جمهوری‌خواه هم ترامپ با ۵۵ درصد حمایت در صدر قرار گرفت و دی‌سانتیس با کسب حمایت ۲۵ درصدی با فاصله بعد از او قرار گرفت. نیکی هلی تنها توانست پنج درصد حمایت را جلب کند و بعد از حتی مایک پنس با حمایت هشت درصدی، قرار گرفت.

ترامپ، بایدن را در انتخابات فرضی شکست داد

پیش‌تر، نتایج نظرسنجی مشترک «یاهونیوز/یوگاو» که چهارشنبه منتشر شد نشان داد که تقریباً هفت نفر از هر ده رأی‌دهنده آمریکایی (۶۸ درصد) بر این باورند که جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده برای دور دوم ریاست‌جمهوری بسیار پیر است.

بایدن به طور رسمی اعلام نکرده است که برای دور دوم نامزد خواهد شد اما در چند مناسبت مختلف گفته که قصد دارد نامزد انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا شود. بایدن ۸۰ ساله که پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکاست، در اکثر موارد حین سخنرانی گاف می‌دهد و مخالفان و منتقدان وی، کهولت سن و زوال عقل را دلیل این گاف‌های او می‌دانند. دونالد ترامپ در پیام تبریک سال نوی میلادی، بایدن را ناتوان ذهنی خطاب کرد.