درخواست کنگره آمریکا برای تحریم نمایندگان مجلس ایران

 «واشنگتن‌فری‌بیکن» در این خصوص گزارش کرد، ائتلافی از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره آمریکا در تلاش برای اعمال فشار به دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هستند تا تقریباً تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران را به دلیل نقشی که در سرکوب اعتراضات در ایران داشته‌‌اند، در فهرست تحریم قرار دهند.

در این گزارش آمده است که ۲۶ عضو کنگره آمریکا از هر دو مجلس نمایندگان و سنا و از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات از خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا درخواست کرده‌اند که ۲۲۷ عضو پارلمان ایران از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را به دلیل فراهم آوردن چارچوب قانونی برای نیروهای امنیتی برای سرکوب اغتشاشات در ایران، تحریم کنند.

این نمایندگان کنگره با ژست حمایت از مردم ایران اتهاماتی را علیه جمهوری اسلامی مطرح کردند و در نامه خود نوشتند: «جمهوری اسلامی ایران فاقد مشروعیت دموکراتیک است و اعضای پارلمان آن، نمایندگان دموکراتیک واقعی مردم ایران نیستند».

گروه 26 نفری از نمایندگان کنگره به رهبری «کلودیا تنی» نماینده جمهوری‌خواه ایالت نیویورک و سناتور «مارکو روبیو» جمهوری‌خواه از ایالت فلوریدا روز گذشته (چهارشنبه) در نامه خود بدون اشاره به این‌که تحریم‌های یکجانبه واشنگتن، چه رنجی را بر زندگی مردم ایران وارد آورده، تصریح کردند: «ما از شما می‌خواهیم تا اقدامات بیشتری را انجام دهید و شرکای بین‌المللی را تشویق کنید که به ما بپیوندند تا هزینه‌های واضح‌تری را برای اعدام معترضان به رژیم ایران تحمیل کنید».

این نمایندگان کنگره در ادامه نامه خود سپس خواستار اقداماتی علیه مقام‌های ایرانی نیز شدند و نوشتند: «ما به شدت وزارت خارجه و خزانه‌داری را تشویق می‌کنیم تا تحریم‌های بیشتری را علیه مقامات و نهادهای ایرانی وضع کنند که در این کارزار وحشیانه ارعاب و کشتار مشارکت داشتند».