شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#ایران#انگلیس#لندن#منابع

ترس شدید انگلیس از بسته شدن سفارتش در تهران | عقب نشینی لندن از اقدام علیه سپاه

منابع خبری بین‌المللی گزارش داده‌اند لندن از بیم اقدام تلافی‌ جویانه ایران برای بستن سفارت انگلیس در تهران تمایلی به اقدام علیه سپاه پاسداران ندارد.

سفارت انگلیس

به گزارش همشهری آنلاین، یک پایگاه خبری بین‌المللی گزارش داده دولت انگلیس از بیم بسته شدن سفارتش در تهران، تمایلی به اقدام علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ندارد. 

پایگاه انگلیسی‌زبان «نشنال» با اشاره به شدت گرفتن درخواست‌ها در انگلیس برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» این کشور نوشته که وزارت خارجه انگلیس از بیم اقدام تلافی‌جویانه ایران تمایلی به انجام این کار ندارد. 

پایگاه نشنال نوشته بیم لندن آن است که تهران سفارت انگلیس را در اقدامی تلافی‌جویانه ببندد و روند آزادسازی اتباع انگلیسی زندانی‌شده در ایران را دشوار کند. 

«آلیسیا کارنس»، از نمایندگان ارشد حزب محافظه‌کار در پارلمان انگلیس که حامی ممنوع کردن سپاه پاسداران است گفت که این استدلال را رد می‌کند زیرا دولت در آن حالت هم می‌تواند از لندن مذاکراتش را دنبال کند. 

او روز چهارشنبه گفت دیپلمات‌های انگلیسی ممکن است در هر صورت، به دلیل نگرانی‌ از ایمنی‌شان از تهران فراخوانده شوند.

ایران چهارشنبه دو دیپلمات آلمانی را در اقدامی تلافی‌جویانه علیه برلین اخراج کرد.  

تلاش برای قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی کشورهای اروپایی بخشی از کارزار فشار کشورهای غربی علیه ایران بعد از شکست در پیشبرد پروژه اغتشاشات است.