شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#برنج

برنج خارجی از برنج ایرانی گرانتر شده است! / ارزانترین و گرانترین قیمت برنج ایرانی چند؟

یک عضو انجمن برنج ایران گفت: برنج‌های وارداتی در بازار مصرف گران‌تر از داخلی شده است.

برنج خارجی از برنج ایرانی گرانتر شده است! / ارزانترین و گرانترین قیمت برنج ایرانی چند؟

به گزارش اقتصادآنلاین، یک عضو انجمن برنج ایران در پاسخ به این پرسش که با توجه به شرایط کنونی قیمت منطقی برنج داخلی برای مصرف‌کننده چقدر است، گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم برنج درجه یک هاشمی از کشاورزان ۷۵ تا ۸۰ هزار تومان خریداری شده و پس از استحصال و حذف ضایعات ۹۳ تا ۹۵ هزار تومان فاکتور می‌شود که با در نظر گرفتن ۲۰ درصد هزینه‌های مربوط به حمل و نقل و سود برای عرضه‌کنندگان در شهر‌های بزرگ، قیمت منطقی هر کیلوگرم آن برای مصرف‌کننده به طور متوسط ۱۱۵ هزار تومان می شود.

وی همچنین قیمت منطقی هر کیلوگرم برنج پر محصول فجر برای مصرف کننده را ۶۶ هزار تومان، هر کیلوگرم برنج شیرودی ۵۵ هزار تومان، هر کیلوگرم برنج ندا ۵۰ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس انجمن برنج مازندران با انتقاد از مسئولان در خصوص تنظیم بازار برنج، خبر داد: در بازار مصرف قیمت برنج‌های وارداتی گران‌تر از داخلی شده است.

وی گفت: متوسط قیمت هر کیلوگرم برنج خارجی به بالاتر از ۶۰ هزار تومان رسیده که از متوسط قیمت برنج داخلی در ارقام پرمحصول داخلی بالاتر است.

برای مشاهده مشروح خبر مطلب «برنج‌های وارداتی گران‌تر از داخلی! / ۵۰ درصد از برنج‌های داخلی در انبار‌ها دپو شده است» را مطالعه کنید