شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بازار سرمایه

تحلیل بازار امروز / پایان هفته شلوغ بازار سهام با نمای سرخ تابلوی معاملات

صد آنلاین | پس از چهار روز متوالی مثبت از ابتدای هفته تا کنون، بازار سرمایه در اخرین روز معاملاتی سنت‌شکنی کرد و تابلوی معاملات با رنگ سرخ کار خود را به پایان رساند. چارت شاخص کل نشان از آن دارد که بازار سرمایه به احتمال فراوان وارد فاز اصلاحی موقتی شده است.

 بورس در آخرین روز معاملاتی هفته در سوی مخالف روند چند روزه خود گام برداشت. در حالی که شاخص کل بورس طی چهار روز این هفته، 8.43 درصد افزایش ارتفاع را تجربه کرده بود، در پایان معاملات روز جاری، نماگر اصلی تالار شیشه‌ای 16 هزار و 350 واحد اصلاح کرد تا با افت 0.89 درصدی در محدوده یک میلیون و 821 هزار واحدی قرار گیرد.

از سویی شاخص کل هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و با کاهش 0.1  درصدی به سطح 538 هزار و 218  واحدی رسید.

استراحت تکنیکالی شاخص کل

تکنیکال شاخص کل

با نگاهی به چارت شاخص کل، در می‌یابیم که برخورد شاخص با تراز 100 فیبوناچی اکستنشن، کمی از سرعت رشد آن کاسته است.

نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با رشدی که از ابتدای اسفندماه آغاز کرده است موفق به عبور از خط روند مقاومتی خود شده است که پیش‌تر چندین بار از صعود شاخص جلوگیری کرده بود. یک سناریوی مطرح شده از سوی برخی کارشناسان برای کوتاه‌‎مدت، ادامه اصلاح شاخص برای پولبک به خط داینامیک است.

محدوده مشخص شده در تصویر، محدوده یک میلیون و 700 هزار تا یک میلیون و 715 هزار واحد است که از سوی دیگر تراز 38 فیبوناچی اصلاحی رسم شده بر روی لگ صعودی اخیر و همچنین خط‌میانی چنگال رسم شده در چارت شاخص کل است.

در همین حال برخی کارشناسان عقیده دارند فاز اصلاحی شاخص کل زودتر از این محدوده‌ها پایان خواهد یافت که در این صورت باید منتظر فشردگی و اصلاح زمانی شاخص باشیم.

 

بیشترین و کمترین بازدهی صنایع

در پایان جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، گروه‌‎های صنایع نیروگاهی، خدمات فنی و مهندسی و ساخت محصولات فلزی به ترتیب با 2.46 درصد، 2.11 درصد و 2.04 درصد، بیشترین بازدهی را نصیب سهامداران خود کردند.

بازدهی صنایع در روز جاری

ورود و خروج پول به تفکیک صنایع

در میان بازار منفی امروز پس از صندوق‌های درآمد ثابت با 742 میلیارد تومان، خدمات فنی و مهندسی بیشترین ورود پول را به میزان 89 میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

همچنین در سوی مقابل، فلزات اساسی با 286 میلیارد تومان خروج پول، بیشترین خروج پول میان صنایع را تجربه کرد.

ورود و خروج پول به صنایع