شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تعداد#فرانسه

تعداد نیازمند به غذا در فرانسه ۳ برابر شد/ تامین غذای ۲.۵ میلیون نفر در مراکز خیریه

حدود ۲.۴ میلیون فرانسوی تا پایان ۲۰۲۲ از کمک‌های غذایی دولتی استفاده می‌کردند که سه برابر بیشتر از دهه گذشته است.

به گزارش ایبِنا، براساس مطالعاتی که در هفته جاری انجام شد حدود ۲.۴ میلیون فرانسوی تا پایان ۲۰۲۲ از کمک‌های غذایی دولتی استفاده می‌کردند که سه برابر بیشتر از دهه گذشته است. بیش از یک سوم آن‌هایی که از بانک غذایی استفاده می‌کنند تازه وارد هستند که عمدتاً به دلیل افزایش بیش از اندازه تورم و بالا رفتن قیمت مواد غذایی در ۶ ماه گذشته به این تعداد اضافه شده اند.

*فرانسوی‌های با درآمد متوسط هم به بانک غذا روی آوردند

براساس پژوهش‌هایی که توسط مؤسسه نظرخواهی SCA انجام شد حتی فرانسوی‌هایی که درآمد متوسطی دارند با افزایش قیمت مواد غذایی در ‍‍‍سوپرمارکت‌ها به استفاده از حمایت‌های غذایی و بانک غذایی روی آورده‌اند، تقریباً ۶۰ درصد آن‌هایی که از بانک غذایی استفاده می‌کنند حداقل یک یا دو مرتبه در هفته از این بانک استفاده می‌کنند که نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش در حال حاضر هزینه مواد غذایی در فرانسه پس از صورت حساب آب و انرژی بیشترین هزینه را برای مردم فرانسه دارد.

براساس مطالعاتی که روی ۱۲۲۳ نفرانجام شد در دو سال گذشته استفاده از کمک‌های غذایی ۱۵ واحد رشد داشته است.

آمار‌های لاورنس، چامپیرمدیرعامل بانک غذای فدراسیون فرانسه می‌گوید که تقاضابرای استفاده از بانک غذا طی سه سال گذشته به واسطه بیماری کرونا و افزایش بیکاری مدام افزایش یافته است.

*افزایش تورم برای دومین ماه متوالی در فرانسه

این آمار‌ها در حالی است که تورم در کشور برای دومین ماه متوالی در فوریه افزایش داشته و به رقم ۶.۲ درصد رسیده است. علاوه بر آن جنگ بین روسیه و اوکراین هم به هزینه تأمین کالا‌های اساسی نظیر گندم افزوده و فشار مضافعی را روی تأمین بودجه سبد غذایی وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه بازنشسته‌ها نیاز به حمایت‌های بیشتری دارند، گفت: آن‌ها نیازبه منابع غذایی بیشتری دارند، حتی افرادی که دارای شغل هستند هم قادر به تأمین نیاز‌های خود نیستند.

آمار‌های این مطالعه نشان می‌دهد در بین ۱۷ درصدی که دارای شغل هستند ۶۰ درصد دارای قرارداد دائمی و ۶۶ درصد قرارداد پاره وقت دارند. همچنین بیش از ۸۰ درصد آن‌هایی که از این کمک‌های غذایی استفاده می‌کنند بیکار یا بازنشسته و یا در مرخصی طولانی مدت استعلاجی و یا اینکه با والدین خود زندگی می‌کنند.

وی تأکید می‌کند که تنها بانک غذایی فدراسیون فرانسه نیست که غذابرای نیازمندان تأمین می‌کند بلکه مؤسسات دیگری نظیر هلال‌احمر نیزدر این کار مشارکت دارند.

بانک غذا سالانه ۱۳۲ هزارتن محصولات غذایی از خرده‌فروشی‌های بزرگ، صنایع غذایی، کشاورزان و ... جمع‌آوری می‌کند و این محصولات بین اتحادیه‌ها ومراکز ارتباطی توزیع می‌شود.

تورم در فرانسه در بیشترین سطح خود از سال ۱۹۸۰ تاکنون است. قیمت مصرف‌کننده سال گذشته افزایش یافت. اما تورم در این کشور کمتر از کشور‌های منطقه یورو بود و گفته می‌شود که این به دلیل حمایت‌های دولتی بوده است.

بر اساس این گزارش، شیوع کرونا و جنگ روسیه و اوکراین دو عامل مهمی بود که طی سه سال گذشته هزینه‌های تولید موادغذایی را افزایش داد و قیمت‌ها را بالا کشید.

کرونا زنجیره عرضه مواد غذایی را مختل کرد و جنگ روسیه و اوکراین هم قیمت‌های انرژی را بالا برد، صادرات مواد غذایی هم به دلیل پروتکل‌های شدید بهداشتی و نیز مواضع سختگیرانه‌ای که برخی کشور‌ها در قبال صادرات داشتند بیشتر شد.