شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#چهارشنبه#معیار#مهم#برای#خرید#سهام#بورس

معیار مهم برای خرید سهام در بورس

معیار مهم برای خرید سهام در بورس

فردای اقتصاد: در برنامه زنگ پایان چهارشنبه همراه با روح‌الله عسکرشهبازی، کارشناس بازار سرمایه، به بررسی شرایط جاری بورس تهران  و چشم‌انداز آتی آن پرداختیم. وی در ارزیابی شرایط این روزهای بازار سرمایه اعتقاد داشت: در حال حاضر اقتصاد ایران با ریسک و نااطمینانی فزاینده‌ای مواجه است که پتانسیل‌های بازار سهام را به دلیل عدم تطبیق با قیمت دلار فعلی و جاماندگی آن نسبت به بازارهای موازی را افزایش داده است. در قدم اول بورس تهران می‌تواند به عنوان یک سپرتورمی برای فعالان خود عمل کند در همین راستا سرمایه‌گذاران می‌توانند بسته به درجه ریسک‌پذیری خود به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از طریق صندوق‌های سهامی یا اهرم در بازار سهام حضور داشته باشند.

شهبازی در رابطه روند متعادل و نزولی نرخ دلار به عنوان یکی از محرک‌های صعود اخیر بورس و تاثیر آن بر روند بازار سرمایه عنوان کرد: سهامداران نباید به روندهای کوتاه مدت توجهی کنند و به نظر می‌رسد روزهای منفی بورس، فرصت خرید است چراکه ارزش معاملات اعداد بالایی داشته است. بررسی روندهای تاریخی حاکی از حساسیت بورس به ارزش معاملات خرد ۶ هزار میلیارد تومانی است و تا زمانی که ارزش معاملات در بالای این سطح قرار داشته باشد، می‌توان گفت بازار سرمایه، روند صعودی را به رسمیت شناخته است. در کنار این پارامتر بسیار مهم، جاماندگی بورس از بازارهای موازی و بررسی‌های تکنیکالی نیز حاکی از آن است که بستر بازار سهام برای ادامه روند صعودی هموار است.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با نمادهایی که در ادامه دور صعودی فعلی می‌توانند بازدهی مناسبتری را نصیب سهامداران خود کنند، خاطرنشان کرد: تا به اینجای کار پرچم‌داران رشد بورس نمادهای کامودیتی‌محور بوده‌اند و بررسی روندهای صعودی اخیر بازار نشان می‌دهد که سهام ریالی و در مجموع با توجه به نظام چندنرخی ارز، شرکت‌هایی که می‌توانند از فاصله نرخ دلار در خرید مواد اولیه استفاده کنند، میتوانند مورد توجه قرار بگیرند. سهامداران با بررسی عملکرد مدیریتی سه سال اخیر در این گروه‌ها می‌توانند نمادهای مطلوبی را برای سرمایه‌گذاری پیدا کنند.