شهر خبر

سردار رحیمی تشریح کرد؛

اجرای طرح سراسری تشدید مبارزه با قاچاق کالا در کشور

اجرای طرح سراسری تشدید مبارزه با قاچاق کالا در کشور

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از اجرای طرح سراسری تشدید مبارزه با قاچاق کالا و کشف بیش از ۳ هزار و ۲۰۲ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق طی یک ماه گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار "حسین رحیمی" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و آغاز خریدهای نوروزی و ... در کشور و همچنین ضرورت نیاز جامعه به تامین و توزیع مناسب کالاهای اساسی در سطح بازار، برخی از عناصر سودجو و فرصت طلب با اهدافی از قبیل کسب سودهای نامشروع، ایجاد نارضایتی عمومی و اخلال در مدیریت تولید و توزیع کشور، بازار را مورد هدف قرار داده و با سوءاستفاده از فرصت پیش آمده در صدد جابه‌جایی غیر قانونی اقلام و کالاهای مذکور هستند.

وی افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با تدوین برنامه و ترسیم چشم انداز مأموریتی و همچنین با برنامه ریزی عملیاتی صحیح و عملی، اخلالگران و قاچاقچیان حوزه کالاهای اساسی و ضروری را طی یک ماه گذشته در کشور شناسایی و طرح سراسری تشدید مبارزه با قاچاق کالا در کشور را اجرا کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا تصریح کرد: در این راستا کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی در یک طرح منسجم و متمرکز به محل‌های مورد نظر اعزام و در بازدید و بازرسی از محل دپو و نگهداری کالاها بیش از ۱۴ میلیون عدد انواع اقلام و کالاهای اساسی از قبیل کالاهای خوراکی و ارزاق عمومی، ۸۰۹ هزار لیتر سوخت و مشتقات نفتی، دام و طیور به همراه برخی از اقلام و کالاهای ممنوعه و ... را کشف کردند.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را بیش از ۳ هزار و ۲۰۲ میلیارد ریال برآورد کردند، ادامه داد: در این زمینه تعداد ۸۴۷ متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام ارشد انتظامی ضمن تقدیر و تشکر از همراهی خوب مردم ولایت مدار با پلیس امنیت اقتصادی گفت: شناسایی فرآیندها و رویه‌های ناسالم اقتصادی به صورت مستمر در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی بوده و همواره با اقتدار نسبت به حذف بسترهای فسادزا در نشان‌گاه‌های اقتصادی اقدام می‌کند.