شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلمان

درخواست اسرائیل از آلمان علیه سپاه پاسداران

وزیر خارجه اسرائیل در سفر خود به برلین از همتای آلمانی خود خواسته است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در لیست گروههای تروریستی قرار دهد.
درخواست اسرائیل از آلمان علیه سپاه پاسداران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که به آلمان سفر کرده است تاکید کرد که تنها راه توقف پیشرفتهای هسته‌ای ایران فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی است.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، وی در نشست خبری با همتای آلمانی خود در برلین گفته، درباره ایران دو راه وجود دارد، یا بازگشت به تحریمها یا گزینه نظامی جدی. 

وی تاکید کرد، در دیدارش با «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان از وی خواسته است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در لیست گروههای تروریستی قرار دهد. 

وی درباره شهرک سازیهای غیرقانونی رژیم صهیونیستی نیز گفته: به ساخت و سازها در کرانه باختری ادامه خواهند داد. 

براساس گزارش اخیر روزنامه جروزالم پست، الی کوهن، سه‌شنبه به عنوان بخشی از کارزار اسرائیل برای توقف برنامه هسته‌ای ایران راهی آلمان شده است. 

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی پیش از این در مصاحبه‌ای با پایگاه آی‌۲۴ گفته بود که پیش‌بینی می‌کند که آمریکا و کشورهای اروپایی تحریم‌های چندجانبه سازمان ملل متحد که در زبان عامیانه از آن به تحریم‌های «مکانیسم ماشه» یاد می‌شود را علیه ایران فعال کنند.

او گفت: «طبق برآورد من ایالات متحده و اروپا نمی‌توانند در موضوع ایران بیش از این خودشان را کنار بکشند. ایران در حال غنی‌سازی نزدیک ۹۰ درصد است و در حال ارسال سلاح برای روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین است.»

اشاره الی کوهن به گزارشی از وبگاه شبکه خبری بلومبرگ است که چند روز پیش مدعی شده بود که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ذرات اورانیوم ۸۴ درصد در ایران پیدا کرده‌اند.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران ادعاهای بلومبرگ علیه ایران را بخشی از استفاده‌های سیاسی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اعمال فشار بر تهران ارزیابی کرده‌اند.

بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ساعاتی بعد از ادعای بلومبرگ در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس، درباره این ادعای بلومبرگ اعلام کرد: «مایه تأسف است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنان به عنوان ابزار سیاسی برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.»

کوهن در بخشی از اظهاراتش درباره بحران اوکراین نیز صحبت کرد و گفت: «البته که ما تهاجم روسیه به اوکراین را محکوم می‌کنیم.»

وزیر خارجه آلمان نیز در این نشست خبری در زمینه طرح کابینه «بنیامین نتانیاهو» برای اصلاح نظام قضایی رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

بائربوک تاکید کرد، «من انکار نمی‌کنم که ما نگران برخی از طرح‌های قانونی در اسرائیل هستیم.» وی افزود: از جمله ارزش هایی که ما را متحد می‌کند، حفظ اصول قانون اساسی مانند استقلال قوه قضائیه است.

دولت تل آویو طرحی را برای اصلاح سیستم قضایی با هدف کاهش اختیارات قضات و افزایش اختیارات دولت در این زمینه ارائه کرده که با مخالفتهای بسیاری در میان صهیونیستها مواجه شده و اعتراضات گسترده‌ای را در این رژیم به راه انداخته است.

بائربوک درباره ایران نیز اظهارنظر کرد و مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران با حمایت از گروههای شبه نظامی امنیت منطقه را به خطر انداخته است. 

کوهن قبل از سفر خود به برلین در توئیتی نوشته بود، تلاشها برای جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای و همچنین تقویت مناسبات دوجانبه میان برلین و تل آویو از اهداف سفرش به آلمان خواهد بود.