شهر خبر

پراید ۸۶ میلیون گران شد / قیمت روز خودروها سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱

پراید ۸۶ میلیون گران شد / قیمت روز خودروها سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱

فردای اقتصاد: همگام با نوسانات دلار روند صعودی بازار خودرو نیز در معاملات امروز ادامه یافت و شاهد افزایش ۱/۸۱درصدی میانگین قیمت خودروهای داخلی و چینی بودیم. در این میان، شاخص قیمت خودروهای داخلی با افزایش ۱/۸۱ درصدی حوالی عدد ۱۸۲ قرار دارد و خودروهای چینی نیز حدود ۱/۸۱ درصد گران‌تر شدند. به نظر می‌رسد نوسانات ادامه‌دار نرخ ارز در کنار چشم‌انداز صعودی انتظارات تورمی موجب شده تا روند افزایشی اغلب خودروها ادامه یابد. این در حالی است که به نظر می‌رسد بازار شب عید خودرو نیز رونق گرفته تا با افزایش خرید و فروش‌ها نوسانات این بازار همچنان ادامه داشته باشد.

قیمت خودروهای داخلی

در میان خودروهای داخلی، رشد خودروی پرتقاضای پراید امروز متوقف شد و در محدوده ۳۲۰ میلیون تومان بدون تغییر باقی ماند. بررسی‌ها نشان می‌دهد پراید در زمستان ۸۶ میلیون گران‌تر شده است. قیمت پراید وانت هم با افزایش اندکی، در سطح ۳۰۱ میلیون تومان قرار گرفت. آخرین قیمت کوییک R‌ دستی نیز ۳۹۸ میلیون تومان است که حاکی از رشد ۷ میلیون تومانی قیمت آن است.

قیمت تیبا هاچبک ۱/۸۹ درصد رشد کرد و به ۳۷۸ میلیون تومان رسید. قیمت خودرو ساینا دستی EX هم با افزایش قیمت همراه شد و با رشد ۱/۰۶ درصدی در قیمت ۳۸۰ میلیون تومان معامله شد.

نرخ خودروی شاهین هم با صعود ۱۲ میلیون تومانی، امروز به ۶۶۲ میلیون تومان رسید. پژو ۲۰۶ تیپ۲ نیز  ۵۷۷ میلیون تومان معامله شد که نشان از رشد ۱۱ میلیون تومانی آن در یک روز دارد. در این میان، «پژو ۲۰۷ پانوراما دنده‌ای» خودروی پرطرفدار ایران خودرو امروز هم در بازار ۷۸۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و رشدی ۱۵ میلیونی را تجربه کرد.

قیمت پژو پارس سال هم ۱۱ میلیون تومان افزایش داشت و به ۵۷۱ میلیون تومان رسید. قیمت سمند LX  ساده با حدود دو درصد افزایش به ۵۶۶ میلیون تومان رسید. رانا پلاس هم امروز ۵۵۸ میلیون تومان قیمت خورد.

قیمت خودروهای چینی

خودروهای چینی نیز اغلب رشد قیمت داشتند. به طوری که جک S۵ اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ به بیش از ۱۶۴۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت چری تیگو امروز ۳۰ میلیون تومان گران شد و به ۱۷۸۰ میلیون تومان رسید. هایما S۷ نیز با پایداری در مدار صعودی، ۱۶۳۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

نرخ خودروی ام‌وی‌ام X۲۲ (اتوماتیک اسپرت اکسلنت ۱۴۰۰) با صعود ۱/۹۴ درصدی، امروز به ۹۴۴ میلیون تومان رسید. ام‌وی‌ام X۳۳ S (نیوفیس) نیز با رشد ۲۰ میلیون تومانی حوالی ۱۱۴۵ میلیون تومان قیمت خورد.

دست آخر، قیمت دیگنیتی مدل ۱۴۰۰هم امروز (سه‌شنبه ۹ اسفندماه) ۳۳ میلیون تومان رشد داشته است و ۱۲۷۸ میلیون تومان قیمت خورد.