شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#مردم آمریکا#کسی#بیشتر#دوست#دارند؟

مردم آمریکا چه کسی را بیشتر دوست دارند؟

مردم آمریکا چه کسی را بیشتر دوست دارند؟

فردای اقتصاد: تعدادی از روسای جمهور آمریکا در میان مورد احترام‌ترین مردان آمریکا قرار دارند. نکته جالب توجه حضور پرتکرار جیمی کارتر، در نظرسنجی گالوپ است که از سال ۱۹۴۶ به این سو، هر سال انجام می‌شود.

شنبه هفته گذشته (۳۰ بهمن) موسسه متعلق به کارتر اعلام کرد که سی‌ونهمین رییس‌جمهور ایالات‌متحده تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار گرفته‌است. با وجود آنکه کارتر تنها یک دوره، بین‌ سال‌های ۱۹۷۷-۱۹۸۱ (مقارن با انقلاب ایران) در کاخ سفید حضور داشت اما به دلیل تعهداتش به سازمان مردم نهاد Habitat برای انسانیت و آموزش و برپایی مدارس در روز یکشنبه، در دشت‌های ایالت جورجیا، که ایالت زادگاهش به شمار می‌رود، بسیار محبوب است. این ناوبان پیشین نیروی دریایی ارتش آمریکا و کشاورز سابق بادام زمینی، پیش از ورود به کاخ سفید، ابتدا به عنوان سناتور و سپس به عنوان فرماندار ایالت جورجیا از حزب دموکرات انتخاب شد. او در سال ۲۰۰۲ برنده جایزه نوبل صلح شد.

تنها رییس‌جمهور دیگر آمریکا که در جمع این ۱۰ نفر حضور دارد و از حزب جمهوری‌خواه است، رونالد ریگان است که در انتخابات سال ۱۹۸۰ جیمی کارتر را قاطعانه شکست داد. او تا سال ۲۰۰۴ و پیش از مرگش، بیش از ۳۱ بار به عنوان محترم‌ترین مرد آمریکا انتخاب شده‌است.
فردی که در صدر این فهرست قرار دارد، نه رییس‌جمهور بوده و نه سیاستمدار: بیلی گراهام، کشیش مسیحی. او به دلیل موعظه‌هایش که از رادیو و تلویزیون پخش می‌شد، شناخته شده‎‌است. او حدود ۱۰۰ سال زندگی کرد و در سال ۲۰۱۸ از دنیا رفت. او در نظرسنجی ۶۱ بار به عنوان مورد احترام‌ترین مرد ایالات‌متحده انتخاب شد.

در نظرسنجی مشابهی که توسط موسسه  YouGov در سال ۲۰۲۰ انجام شد، کارتر همچنان پس از باراک اوباما و دونالد ترامپ، روسای‌جمهور پیشین ایالات‌متحده در رتبه سوم قرار دارد.