شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#آلمان#وزیر دفاع

درخواست وزیر دفاع آلمان بر لزوم تجهیز ارتش برای محافظت از جناح شرقی ناتو

درخواست وزیر دفاع آلمان بر لزوم تجهیز ارتش برای محافظت از جناح شرقی ناتو

وزیر دفاع آلمان با اشاره به اینکه ارتش این کشور در شرایطی فعلی قابلیت دفاعی برای حمایت از شرکای شرقی ناتو در برابر حملات احتمالی را ندارد خواستار افزایش بودجه نظامی برای ارتقاء قابلیت‌های نظامی ارتش خود شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی آلمان، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع فدرال آلمان با توجه به مذاکرات بودجه آتی اعلام کرد که آلمان باید پول بیشتری را برای تسلیحات جدید خرج کند. به گفته وی در شرایط فعلی در صورت حمله به شرکای اروپای شرقی ناتو، ارتش آلمان قادر به دفاع خود نخواهد بود.

به گفته بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان و سونیا شولزه، وزیر توسعه، آلمان باید بیشتر در زمینه امنیت و توسعه سرمایه گذاری کند. پیستوریوس در رویدادی که توسط گروه پارلمانی حزب سوسیال دموکرات با موضوع "نوبت عصر" برگزار شد، گفت که آلمان همچنین موظف است از شرکای خود در اروپای شرقی در ناتو محافظت کند.

وی با اشاره به جنگ روسیه علیه اوکراین گفت: این کشورها ترس خالصی دانرد و می دانند از چه می ترسند. هیچ کس نمی تواند به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای حمله نکردن به سایر کشورهای اروپای شرقی اعتماد کند. با این حال، آلمان در حال حاضر هیچ نیروی مسلحی ندارد که در یک جنگ تهاجمی آشکار قابلیت دفاعی داشته باشد. تحریم ها به تنهایی برای بازدارندگی روسیه کافی نبود. او با توجه به مذاکرات بودجه سال 2024 گفت که به همین دلیل برای تسلیحات جدید پول زیادی لازم است.

وزیر توسعه آلمان هم هشدار داد که کشورهای جنوب جهانی نگران هستند که آلمان ممکن است فراموش کند که در جنگ اوکراین به آنها کمک کند. ,ی تاکید کرد که در سفر به غرب آفریقا، او بارها با این نگرانی مواجه شد. آلمان به هدف سازمان ملل مبنی بر صرف 0.7 درصد از تولید اقتصادی برای کمک های توسعه پایبند است. اما انتظارات بسیار زیاد است.

رولف موتسنیچ، رهبر فراکسیون پارلمانی حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز هشدار داد که جنوب جهانی نباید در بحث درباره اوکراین فراموش شود. وی تاکید کرد: در مجمع عمومی سازمان ملل 141 کشور روسیه را محکوم کرده بودند. اما کشورهایی که رأی ممتنع دادند یا اصلاً رأی ندادند، نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دادند.

وی افزود: مهم است که اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، همانطور که اکنون با هند انجام می دهد، به کشورهایی سفر کند که در صورت جستجوی راه حل دیپلماتیک برای این مناقشه، ممکن است مورد نیاز باشند.

انتهای پیام/