شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایالات متحده#جدید#بازارهای جهانی#چین

بازارهای جهانی در انتظار یک آمار جدید

بازارهای جهانی در انتظار یک آمار جدید

فردای اقتصاد: اگرچه ترس از افزایش نرخ‌های بهره و کندی رشد اقتصادی باعث شد بازارها زیان‌های شدیدی را تجربه کنند، با این حال معامله‌گران منتظر نشانه‌های بیشتری از گزارش فعالیت‌های تجاری چین و ایالات متحده هستند که قرار است در هفته جاری منتشر شود. تمرکز این هفته بیشتر بر روی شاخص مدیران خرید (PMI) از چین و ایالات متحده در ماه فوریه است.

پیش‌بینی می‌شود که فعالیت‌های تجاری در بزرگترین واردکننده نفت جهان از ژانویه بهبود یابد، زیرا در اوایل سال جاری بسیاری از اقدامات ضد کووید را کاهش داد. اما انتظار می‌رود که بخش عظیم تولیدی این کشور همچنان در حال انقباض باشد که نشان می‌دهد بازگشت سریع اقتصادی ممکن است در کار نباشد. در حالی که انتظار می‌رود بهبود در وضعیت اقتصادی چین، تقاضای نفت را به بالاترین حد در سال جاری برساند، با توجه به اینکه شاخص‌های اخیر تصویری متفاوت از اقتصاد را ترسیم کرده‌اند، بازارها در مورد زمان چنین بازگشتی نامطمئن هستند.

شاخص‌های PMI از ایالات متحده نیز در این هفته منتشر می‌شوند و انتظار می‌رود نشان دهند که فعالیت‌های تولیدی تا ماه فوریه در محدوده انقباض باقی مانده است که بهبود در بخش خدمات را خنثی می‌کند. ترس از کاهش رشد بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان در هفته‌های اخیر در قیمت نفت از بین رفته است، زیرا سایر شاخص‌ها نیز نشان دهنده مازاد عرضه بالقوه در این کشور هستند. بزرگ‌ترین منبع نگرانی بازار نفت، افزایش نرخ‌های بهره آمریکا بوده است، زیرا تورم بیش از حد انتظار در این کشور به فدرال رزرو انگیزه بیشتری برای ادامه سیاست‌های پولی انقباضی‌تر را داده است. انتظار می‌رود شرایط انقباضی‌تر پولی، در اواخر سال جاری بر فعالیت‌های اقتصادی تأثیر بگذارد، که به نوبه خود می‌تواند تقاضای جهانی نفت خام را کاهش دهد و بهبود اقتصادی چین را خنثی کند.