شهر خبر

دستور رهبره کره شمالی برای تغییرات در تولیدات کشاورزی

دستور رهبره کره شمالی برای تغییرات در تولیدات کشاورزی

ایسنا نوشت: رسانه دولتی کره شمالی امروز (سه‌شنبه) گزارش کرد، کیم جونگ اون خواستار یک تغییر جدی در تولیدات کشاورزی در چند سال آتی شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم جونگ اون در جریان شرکت در دومین روز نشست حزب حاکم این کشور بر ضرورت یافتن راه‌هایی برای توسعه پایدار و مداوم در بخش کشاورزی تاکید کرد.

این نشست بی‌سابقه حزب حاکم کمونیست کره شمالی در حال برگزار شده که اوضاع مواد غذایی در این کشور در میانه سخت شدن وضعیت اقتصادی ناشی از اعمال محدودیت‌های کرونایی و تحریم‌ها به نظر وخیم می‌آید.

کیم جونگ اون ادامه داد: هدف اصلی این نشست یافتن راه‌هایی با ارزیابی کامل برای دستیابی موفقیت‌آمیز به هدف تولید غلات در سال جاری میلادی و ایجاد یک تغییر اساسی در تولید کشاورزی ظرف چند سال است.

شرکت‌کنندگان همچنین راه‌های ایجاد نظم و انضباط در طرح اقتصاد ملی و بهبود پروژه‌های مالی دولتی را در این نشست مورد بحث و بررسی قرار دادند.

پیونگ یانگ پیشتر اعلام کرده بود که ایجاد استراتژی درست برای توسعه بخش کشاورزی بسیار مهم و فوری است.

در این میان، وزارت اتحاد مجدد کره جنوبی نیز اعلام کرده که بحران غذایی در کره شمالی به نظر در حال وخیم‌تر شدن است و اخیرا در برخی مناطق این کشور افراد بیشتری در پی قحطی جان باختند.

311311